2.3

Man with the Screaming Brain

William Cole, en rik industrialist, åker tillsammans med sin fru på en affärsresa till en liten stad i Bulgarien. Men allt går inte riktigt som han tänkt sig då han lyckas bli mördad av en zigensk kvinna som inte tar avslag särskilt bra. Men en galen vetenskapsman lyckas dock att återuppväcka honom genom att byta ut delar av hans hjärna mot en rysk taxichaufförs vid namn Yegor, som även han blivit mördad av samma kvinna. Nu har den ofrivillige duon inte så mycket val än att hjälpas åt att för att hämnas på deras gemensamma fiende.

Originaltitel Man with the Screaming Brain
Regissör Bruce Campbell
Manus Bruce Campbell, David M Goodman
Genre Komedi, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Bruce Campbell, Ted Raimi, Antoinette Byron, Stacy Keach, Tamara Gorski, Remington Franklin, Jonas Talkington

Grillo
2014-06-27
Riktigt trist inledning och lite bättre när den väl kommer igång, men det här var en kraftig besvikelse även om jag inte hade väntat mig mycket. Dessutom ett gäng fördomar som används som humor vilket gör det ännu värre. Sorry Bruce men det här var verkligen inte bra.
100tonvalspäck
2012-03-07
Jag är väldigt förtjust i Bruce Campbell men det här var pinsamt. Vissa saker är lite kul men för det mesta plågsamt tråkigt.
Jörmungandr
2011-08-20
Skriven, regisserad och med huvudroll av hjälten Bruce Campell. Även Ted Raimi är med så denna ultra B-film var helt klart värd en kväll. Campell är som vanligt cool, men hade det inte varit för honom så hade denna inte gått hela vägen igenom. Ett par skratt bjöds det iaf på.
mörtson
2010-01-24
Jag gillar verkligen Bruce Campbell, men han är varken bra skådespelare eller manusförfattare, tyvärr!
Andy_S
2009-11-19
Jag gillar inte sådan här krystad humor med övertydliga grimaser och one liners även om det som i denna film är fullt medvetet. Men filmen har som redan sagt sina underhållande delar. En stark 2:a
strode
2009-08-07
Den påminner mycket till stil och story om The Incredible 2-Headed Transplant. Bra skit!
dallten
2009-04-27
Bruce Campbell i ett nötskal, men kunde varit lite bättre...
elfenben
2009-03-30
tja, det här var ju inte så bra
cristian81
2007-11-11
Filmen är inte bra men den är bitvis underhållande
pappaniclas
2007-09-17
Diggar Bruce hårt men det räcker inte i denna rullen. Tyvärr... Bortom räddning.