Man Up

Nancy är en 34 år gammal singelkvinna som tappat tron på kärleken. Bakfull sätter hon sig på tåget till London för att fira sina föräldrars bröllopsdag. När hon av misstag ramlar in på en annan kvinnas blind-dejt inser hon att hon har hittat en man som passar henne och bestämmer sig för att spela med.

Originaltitel Man Up
Regissör Ben Palmer
Manus Tess Morris
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Lake Bell, Simon Pegg, Ophelia Lovibond, Sharon Horgan, Paul Thornley, Ken Stott, Harriet Walter, Rory Kinnear, Olivia Williams, Stephen Campbell Moore, Keir Charles, Phoebe Waller-Bridge, Robert Wilfort, Henry Lloyd-Hughes, Dean-Charles Chapman

HerrNenne
2021-11-22
Fartfylld och underhållande film som aldrig hinner bli tråkig. Drar av ett helt betygssteg på Rory Kinnears vidriga karaktär.
idaho1981
2021-11-07
Den började ju faktiskt mer lovande än andra filmer i samma kategori och det håller uppe ett tag med underhållande dialog och bra skådespeleri, men sen blir det ju smörigt och förutsebart i sista fjärdedelen av filmen ändå, vilket sänker betyget.
fridenpaden
2018-07-18
Inte helt perfekt men troligtvis den bästa romantiska komedien på väldigt länge. Jag trodde att romcomen som genre var död men tydligen finns det några ljusglimtar. Bell och Pegg gör starka insatser medan Kinnear är en mycket rolig comic relief.
Portugallien
2018-03-15
2017-01-13
Väldigt charmig och kul och Lake Bell är fantastisk och Simon Pegg är bra och dom har kemi som funkar och jag gillar faktiskt detta ganska mycket! Lite skavanker här och där men äsch, vad gör väl det!
Supernaut
2016-09-21
Stark trea! Oväntat charmig romantisk komedi, en genre jag annars är rätt ointresserad av. Simon Pegg är rolig, men Lake Bell skiner klart starkare här.
vonadel
2016-05-07
Bättre än väntat. Vet inte riktigt vad det är som tilltalar för egentligen är det en ganska ordinär romcom. Skulle kunna tänka mig att det är skådisarna, som lite faller utanför de klassiska romcom-karaktärerna. I vilket fall så hölls mitt intresse uppe genom hela filmen. Och att man särbo inte somnade trots att hon nästan hade sig för det från början, är ett väldigt bra betyg. 7/10
PeterTheW
2016-04-14
Helt okej. Inget nytt, men Bell och Pegg är roliga att följa.
DIProgan
2015-12-21
Svagt klyschigt slut håller på att sänka den till en tvåa men får behålla trean för ett starkt mitten-parti.
2015-10-24
För mig som alltid uppskattat romantiska komedier så har det under en längre tid varit en rätt tufft. Här fungerar det dock på något sätt. Att filmen utspelar sig i England och att jag fullständigt älskar Simon Pegg kan ha spelat in också. Den mannen är full av charm och väldigt rolig. Kul också med Lake Bell som här spelar brittiska med lyckad dialekt från henne. Slutet blir lite väl "Over the Top" men då är jag redan fast. 3+