2.2

Malone

Miljonären Delaney har brutal kontroll över en liten stad och har stora saker på gång som kommer att skaka USA. Men fd CIA-agenten Malone stannar till i den lilla staden och han är inte lättskrämd.

Originaltitel Malone
Regissör Harley Cokeliss
Manus William P Wingate, Christopher Frank
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Burt Reynolds, Cliff Robertson, Cynthia Gibb, Kenneth McMillan, Scott Wilson, Lauren Hutton

2019-04-14
Omtitt på oklippt blåstråle. Fläskkäft uttrycker det bra och Malone är antagligen den sista filmen med Reynolds där han är riktigt tuff. Upplägget om den ensamme som kommer till ett ställe fullt av drägg och rensar upp är lika slitet som simpelt, men funkar ju egentligen t.o.m. i dagens actionrullar
Fläskkäft
2015-10-25
Efter 1985 kändes inte Burts filmer lika intressanta längre, jag antar att stjärnan hade slocknat och förutom Boogie nights är det mesta skräp. Malone är en rätt schysst b-film som påminner om Roadhouse(1989) faktiskt, sämre men ändå godkänd. Burt är väldigt lågmäld och allvarlig, skämtar nästan ingenting. Historien är rak och man tvivlar inte en sekund på vem som tillhör de onda. Utmärker sig inte nämnvärt men det är ändå rätt underhållande.
entx
2014-01-17
Jag gillar story och karaktärer, men actionscenerna drar ner.
Philips
2010-05-13
Burt Reynolds är tuff mot skurkarna, precis som det ska vara.
2009-07-27
En tuff Burt Reynolds i en typisk amerikansk action alá 80-tal. Har alltid varit svag för sånt här trams haha
Killestocktown
2007-09-04
Burt Reynolds är såå hård i denna film!!
Bomkia
2006-02-17
Inte särskilt bra, men helt ok action, och Burt är smått hård.
jag_ullis
2006-02-16
nee...fy ingen bra film...
NHL
2004-01-07
Burt Reynolds försöker vara hård men lyckas inget vidare med det.