1.8

Mall

På en bakgård vid en modern Amerikansk galleria en helt vanlig dag korsas ett flertal fritt skilda människor vars olyckliga privatliv helt är söndertrasade. Samtidigt som en vapenmans mentala hälsa fullständigt har kollapsat beslutar han för att få utlopp för all sin inre vrede på allt som kommer i hans väg. Laddad med en arsenal av vapen upp till öronen tar han hänsynslöst sikte på gallerian för att iscensätta tidernas mest spektakulära vansinnesdåd.

Originaltitel Mall
Regissör Joseph Hahn
Manus Sam Bisbee, Vincent D'Onofrio, Joe Vinciguerra
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Vincent D'Onofrio, Peter Stormare, Gina Gershon, Mimi Rogers, Cameron Monaghan, James Frecheville, John Hensley, Sianoa Smit-McPhee, Gbenga Akinnagbe, Michael Patrick McGill, Jamie Noel, Ron Yuan, Darren O'Hare, Stephen Monroe Taylor, India Menuez

jonbo
2016-11-28
Filmens enda existensberättigande ligger i en något skön skådissamling.
Harkaiden
2016-01-15
Debutfilmen från Linkin Parks Mr Hahn vill så gärna säga nånting, men poängen tappades bort efter vägen. Det finns en del bra tillfällen här, men allt annat drunknar i stelt manus.
DeAdEnD
2014-08-24
Men den här var ju seriöst jättedålig. Stängde av efter 68 minuter. Själva vansinnesdådet var det ju knappt något fokus på. Man fick ju bara följa pundar-kidsen när dom roade sig. Slöseri på 68 minuter!
Annliina
2014-08-11
Inget för mig. Orkade inte ens se klart filmen.
Bomkia
2014-08-10
Jobbar väldigt hårt för att få någon slags edge, men det känns inte direkt trovärdigt. Atmosfären räddar 2an. 2a.
CodeRed
2014-08-08