Brev från månen

Gabrielle är fångad i ett kärlekslöst äktenskap, byggt på föräldrarnas förväntningar snarare än passion. Ständigt sjuk reser hon till en alpinsk kurort, och väl där faller hon för mystiske löjtnanten André. Gabrielle slits nu mellan säkerheten hos sin make, och den brinnande låga som väckts av André. Brev från månen är ett glödande romantiskt drama baserat på Milena Agus hyllade kortroman Onda stenar.

Originaltitel Mal de pierres
Alternativ titel From the Land of the Moon
Regissör Nicole Garcia
Manus Nicole Garcia, Jacques Fieschi
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Marion Cotillard, Louis Garrel, Àlex Brendemühl, Gwendoline Fiquet, Brigitte Roüan, Victoire Du Bois, Victor Quilichini, Caroline Megglé, Inès Grunenwald, Aloïse Sauvage
Filmnummer 119748

Bozze80
2019-01-21
Visserligen välspelat, men också väldigt oengagerande och tunn historia. Visst en del scener fungerar riktigt bra, och vissa ännu bättre när man efteråt sitter och tänker igenom hela filmen, men som helhet ganska tråkig...
labi
2018-01-30
Så överlastad med sentimentalitet att jag mår illa. Då är det faktum att Cotillard, född 1975, spelar amorös tonåring i början av filmen det minsta problemet.
haajen
2017-10-22
Banalt är bara förnamnet. Vackert och välspelat men storyn är tunn och slutligen rätt korkad också.
goeran
2017-06-03
Skruvad story om en neurotisk kvinna; då hjälper det inte att man har Marion Cotillard i huvudrollen. Var den glödande romantiken finns kan man fråga sig; det är knappast ens korrekt att ange romantik som genre.
AlbinWesley
2016-11-10
Fin melodram av klassiskt snitt, älskar Tjajkovskijstycket.