2.5

Magiska systrar

Systrarna Sally och Gillian Owens är begåvade med ovanliga krafter. Fostrade av sina excentriska mostrar har de lärt sig det mesta om häxkonster. Men deras talang har ett dyrt pris, alla män som de blir förälskade i är dömda att dö i förtid. Men förbannelsen går att bryta, även om det krävs lite utöver det vanliga...

Originaltitel Practical Magic
Regissör Griffin Dunne
Manus Robin Swicord, Akiva Goldsman, Adam Brooks (I)
Genre Komedi, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Nicole Kidman, Sandra Bullock, Stockard Channing, Dianne Wiest, Aidan Quinn, Goran Visnjic, Evan Rachel Wood, Alexandra Artrip, Camilla Belle, Lora Anne Criswell, Mark Feuerstein, Caprice Benedetti, Margo Martindale, Chloe Webb, Martha Gehman, Mary Gross

500nightsofsummer
2020-12-10
Det görs för få häxfilmer! Denna är lite mjukare och trevligare än t.ex. The Witches eller The Craft. Bra film med den där härliga 90-talskänslan! Måste ses!
2018-03-29
Har sett om filmen nu och jag kan faktiskt inte begripa hur jag kunde gilla det här eländet när jag var yngre. Sänker nu betyget från 4 till 1.
supermancover
2018-02-26
Ville skjuta mig i huvet majoriteten av filmen för att den var så pinsam och kass.
2016-10-27
Såg denna när den gick på TV under början av 00-talet och då tyckte jag den var väldigt bra.
Tatty
2015-08-30
Gillar filmer med häxor. Tycker Sandra Bullock och Nicole Kidman spelar bra ihop. Även Stockard Ganning och Dianne Wiest gör rollerna bra.
2014-11-16
En typisk varken eller film, ingen aktion, ingen överdriven romantik, inte direkt skräck, inte så magisk som titeln antydde. Det var ett typiskt tidsfördriv en kväll. Det här är en sån där film som varken är bra eller dålig. Av både Sandra Bullock och Nicole Kidman finns det inte mycket att glädjas över. Diane West och Stockard Channing imponerar. 2+
Robkiller
2014-05-11
Lättsam film om några häxor och en förbannelse... lite ojämn men Bullock och Kidman fungerar ok i huvudrollerna... sedan att handlingen är rätt så ointressant är ju lite synd.
karlmats
2014-05-11
Stundtals helt ok och stundtals blir det bara för mycket. Fast en film med 90% av dialogen läst av kvinnor och Bullock och Kidman i huvudrollen kan man ju inte riktigt såga helt. Dagen efter Conchita Wursts seger är det också relevant att se en film där folk sågas bara för att de är lite annorlunda för att sedan visa sig passa in ganska bra ändå. Lite för mycket snack om drömkillen blir det men överlag en helt ok dussinrulle. En stabil 2a.
Starlette
2014-02-20
Sandra Bullock är så bra!

2013-07-28
Har alltid gillat denne film för den är så bra och man tröttnar inte att se den igen. För min del iaf. Nicole Kidman och Sandra Bullock är bra i rollerna i filmen.