2.5

Magic Magic

I ett avlägset Chile börjar en ung kvinna på semester att mentalt gå under och hennes vänner ignorerar henne tills det är för sent...

Originaltitel Magic Magic
Regissör Sebastián Silva
Manus Sebastián Silva
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Juno Temple, Emily Browning, Michael Cera, Agustín Silva, Catalina Sandino Moreno, Luis Dubó, Roxana Naranjo, Lorenza Aillapán

Molkan
2014-03-23
Så jävla tråkig!
m4e
2014-01-29
Riktigt imponerad av denna filmen. Försökte hitta formen utifrån andra filmer man sett, men den följer inga mönster. Bra skådisar och riktigt intressant slut. Stabil 4:a.

2013-12-25
Förväntade mig en Cera i centrum och ja han är jäkligt bra och obehaglig men den här filmen är Juno Temples. Jäklar vad bra hon spelar och bär handligen och allt psykiskt obehagliga på sina axlar. Som tidigare här inne skriver så är det skönt med en film som inte är stereotypisk men däremot verkliga stereotyper. Det här är en sån film som inte anpassar sig efter vad en film-tittare är van att se utan här berättas vad som vill berättas. Många kommer dissa den här filmen just av anledningen att många inte är vana eller för den delen beredda på just en sådan här film. Med det sagt så finns det ändå en del som saknas i Magic Magic för att jag ska ge den en 4:a. Det är som att vissa saker bara är gjorda till 75 procent - det är liksom bra men det skulle kunna vara ännu bättre. Jag vill inte ge några konkreta exempel med risk för spoilning men när det väl börjar bli obehagligt och point of no return infinner sig kändes det lite som "jaha, är det dags redan?" samtidigt som jag inte tror att den hade blivit bättre av att vara 15-20 min längre heller... som sagt en annorlunda psykiskt jobbig film som ska undvikas om man vill ha något tryggt och mysigt.

2013-11-23
Gillar filmer på temat psykologi. Men detta var egentligen i det stora hela mest ett uddlöst verk utan poäng. En film som nog inte gav någonting. 3/10.
Annliina
2013-11-21
Om slutet hade varit annorlunda hade jag gett filmen en 4. Men som vanligt förstör slutet en annars skaplig film.
AlbinWesley
2013-11-10
Jag gillar verkligen att man tar den konventionella ungdomar-åker-till-stuga-genren och gör något väldigt okonventionellt utav den. Det är synnerligen bra. Stämningen sitter just som den ska, kall och obehaglig.
TheHorrorfan
2013-11-03
Fin stämning, bra skådespelare, intressant handling. Dock väldigt långdragen och seg. Som sagt det räcker med att läsa beskrivningen på filmen, så sparar man tid och pengar.
Tepesco
2013-10-08
Finstämd med en Cera i högform, han lyfter själv filmen till en trea.
Taliah
2013-09-05
Vet inte riktigt hur jag ska reagera på den här. Obehaglig stämning rakt igenom som eskalerar till kryptisk psykos, men samtidigt inte överdriven eller overklig. Man är med i utvecklingen hela tiden och köper konceptet, främst pga riktigt bra skådespeleri.
myslas
2013-08-25
Jag kan inte bestämma mig för om Silva är fullständigt galen eller om han är briljant. Filmen är nästan halvvägs in innan man börjar få någon som helst koll på vad det är som egentligen händer. Men sedan är det en väldigt fascinerande resa långt in i ångestens land.