2.5

Magic Magic

I ett avlägset Chile börjar en ung kvinna på semester att mentalt gå under och hennes vänner ignorerar henne tills det är för sent...

Originaltitel Magic Magic
Regissör Sebastián Silva
Manus Sebastián Silva
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Juno Temple, Emily Browning, Michael Cera, Agustín Silva, Catalina Sandino Moreno, Luis Dubó, Roxana Naranjo, Lorenza Aillapán

KyLLo
2019-04-30
Började väldigt lovande, sedan blev den för ensidig. Jag listade även ut ungefär hur den skulle sluta. Skådisarna är bra för genren, men jag kan inte säga att det är någon av deras bättre insatser.
supermancover
2018-02-23
Karaktärsskildringarna och djupet på dem är verkligen välgjort och jättebra och det gör att det blir en trea, men den är inte stark. Also: varför heter den Magic Magic?! Helt ologiskt?
heldi
2017-02-16
Den som har haft en psykos kommer att känna igen sig i denna, Juno Temple levererar mästerligt, som alltid. Mycket trovärdig och ångestladdad film, det är inte ofta en film lyckas skildra något så komplext som en psykos så utförligt som denna. Synd att så många avfärdar den som "skum och tråkig".
2016-11-23
Otroligt stark och ångestladdad resa. Juno Temple är så jävla bra och det gör så jävla ont i mig att se henne lida. Jag tycker det är mycket bra karaktärsskildringar som funkar på många sätt och detaljer i dialog och annat som känns väldigt vassa. Stark upplevelse och stark film.
Charlez
2016-09-14
De som inte lider av ångest förstår nog inte denna film. Jag blev helt hänförd av det djup regissören lyckades gå in i med karaktärerna. Wow.
ekneB
2015-07-12
Lång men välspelad resa till ett slut som är allt annat än tillfredställande.
Tatty
2015-05-18
Öhh, vad hände på slutet? Filmen var inte bra. Förvirrande och skum.
miss_spears
2014-10-29
Förväntade mig en b-rulle, men den här var ju riktigt bra :)
fabbe86
2014-06-22
Märklig film som jag inte fått något grepp om, ens veckor efter jag såg den. Begriper inte vad den vill säga, fråga eller förmedla för känsla. Men lider med huvudkaraktären i hennes eskalerande schizofreni, skickligt gestaltat av Juno Temple.
Metheuz
2014-05-21
Välspelat och så men filmen i sig känns väldigt poänglös. Michael Cera är mer konstig än obehaglig, vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt.