2.4

Madhouse

Den unge läkarstudenten Clark Stevens gör sin praktik på ett omodernt och förfallet sinnessjukhus. Cunningham Hill är ökänt för sin källare, The Madhouse, där de sjukaste och farligaste patienterna förvaras. Efterhand dras Clark ner i sjukhusets mörka inre och han börjar se syner av en mystisk pojke. Plötsligt blir två anställda mördade i källaren. Det finns inga bevis och ingen misstänkt, men djupt nere i mörkret i cell 44 finns nyckeln till mordgåtan och den förtappade pojkens identitet. Skräcken sprider sig som en spirande sinnessjukdom i de mörka och klaustrofobiska cellerna under Cunningham Hill. The Madhouse lyder under de sinnessjukas lag och när en ung praktikant blir indragen i en mystisk och makaber mordgåta, måste han tränga djupt in i sinnessjukhusets fasansfulla inre värld för att hitta ett svar.

Originaltitel Madhouse
Regissör William Butler
Manus Aaron Strongoni, William Butler
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Joshua Leonard, Jordan Ladd, Lance Henriksen, Leslie Jordan, Natasha Lyonne, Dendrie Taylor, Patrika Darbo, Christian Leffler, Newell Alexander, Dan Callahan, Mark Holton

dudson
2019-11-01
Skaplig rysare i obehagliga miljöer. En film man köpte enbart för favon Lance var med. Tyckte även den där Joshua var rejält bra i sin roll. Sen några schyssta gore- scener samt var slutet smått annorlunda och intressant.
NoWireHangers
2018-06-13
Nja. Kanske borde den få en svag tvåa för i ärlighetens namn hade jag tappat koncentrationen i slutet så jag inte riktigt hängde med i upplösningen. Mitt eget fel, kan tyckas, men det säger ju också något om hur mycket (eller lite) filmen lyckades engagera mig.
Fiskjävel
2016-09-26
I dagens filmskapande tycker jag man gör det alltför lätt för sig när man iscensätter en rysare i mentalsjukhusmiljö. Det känns stereotypt och ganska löjligt. Skådespelarinsatserna är bristfälliga och storyn är inte ett dugg spännande då man har sett liknande flera gånger tidigare. 2-.
AlbinWesley
2015-09-29
Ful film tycker jag... och rätt så blek berättelse. Men jag har sett sämre, det är ju ändå nåt.
Dicken96
2015-05-20
Inte bra. Dåliga skådisar, löjligt överdriven, platt handling osv. Blev inte rädd eller hoppa till en ända gång. Finns mycket bättre skräckfilmer så hoppa denna!
Raggarn
2013-10-29
Den här gillar jag ändå skarpt. Är svag för skräckfilmer i mentalsjukhus miljö. Här har man fått plats med alla världens dårar. Den ena vidrigare än den andra. Visst finns det luckor, men va fasen, det skiter jag i. Dock alldeles för lite Lance för min smak.
TheHorrorfan
2013-10-28
Efter att ha kollat om den, så var den inte så värdelös som jag hade för mig. 3a.

2013-08-30
Hyfsat bra och okej. Lite spännande.
silvertrain
2013-08-09
Tycker faktiskt att det här är en av de bättre filmerna jag sett. Mycket underhållande och spännande. Även oförutsägbar. Stark fyra.
Pleu
2013-07-10
Jag gillade denna över förväntan faktiskt. Visst, slutet var väl inte det bästa, men det funkade. Filmen innehåller en del logikhål men det har man nästan börjat förvänta sig av filmer vid det här laget. En film som jag ser som en mysrysare och därför uppskattar. :)