Madea Goes to Jail

Efter en biljakt på motorvägen ställs Madea framför en domare i en domstol. Hon slängs i fängelse och väl där träffar hon en hel del olika människor med olika karaktärer.

Originaltitel Madea Goes to Jail
Regissör Tyler Perry
Manus Tyler Perry
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Tyler Perry, Vanessa Ferlito, Derek Luke, Keshia Knight Pulliam, Sofía Vergara, Drew Sidora, David Mann, Tamela J Mann, RonReaco Lee, Ion Overman, Viola Davis, Robin Coleman, Aisha Hinds, Benjamín Benítez, Bobbi Baker

Raxit
2014-01-10
Hur fan kan en film vara så här rasistisk? Det hatar ju för satan alla kända nationaliteter! Tyler Perrys inkompetens är bortom mig, jag kan helt enkelt inte se en enda godkänd aspekt här.
2012-10-11
Alltså, Tyler Perry gör film på ett sätt som stryker mig mothårs på ett sätt som är svårt att sätta fingret på. Att det är dåligt är liksom självklart, men det är någonting mer. Någonting i hur allvarliga ämnen behandlas så platt och illa gör mig illa berörd.
Dangoh
2009-07-11
Hon var verkligen rolig, men den andra del av filmen (med allt drama) drog ner filmen Hårt... Så den kommer bara halvvägs på nåt sätt...
deceive
2009-03-07
Hade stora förväntningar på den här filmen....eftersom jag gillade "Diary of a Mad Black Woman". Men....den här fungerar inte riktigt...den tar sig inte ända fram....den är helt okej att se en söndagseftermiddag när man inte vill koncentrera sig så mycket....Men eftersom Madea är Madea och hon äger så måste jag ändå sätta en stark trea.
J_B
2009-03-02
Jag ser vad Tyler Perry vill göra och jag förstår hans motiv, men det funkar inte helt. Filmen känns tam, det flamsiga är inte roligt och allvaret för enkelt. Bra försök iaf.