2.6

Madame Bovary

En ung kvinna gifter sig med en änkling. Fastän han avgudar henne, tröttnar hon snart på honom och börjar se sig omkring efter något som ska göra livet mera spännande.

Originaltitel Madame Bovary
Regissör Tim Fywell
Manus Heidi Thomas
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Frances O'Connor, Hugh Bonneville, Eileen Atkins, Desmond Barrit, Keith Barron, Adam Cooper (I), Hugh Dancy, Marian Diamond, Claire Hackett, Jenny Howe, Barbara Jefford, Stanley Lebor, Mary McLeod, Greg Wise, Jessica Oyelowo

mammene
2013-04-09
Det här är en väldigt eländig historia och ändå tycker jag att man här i filmen förskönat och romantiserat till det, i motsats till boken där det hela känns mer naturalistiskt. Det är väl oftast så att man tycker att boken är bättre, men att pressa ner 330 sidor till 153 minuter låter sig inte göras så lätt, och det är sidokaraktärerna som blir lidande. Men jag tycker att man lyckats rätt bra med det hela ändå. Miljöerna är magnifika och skådespelandet bra, så en något svag trea blir slutbetyget
Honeychurch
2007-02-07
Frances O'Connor kan inte leverera som Madame Bovary, synd på alla andra bra prestationer.