2.4

Machete Kills

Machete sörjer förlusten av sin älskade Sartana som mördats i striden med kartellerna. Samtidigt rekryteras han av USA:s president för ett till synes omöjligt uppdrag ? att omintetgöra kartelledaren Mendez som hotar att avfyra en missil mot USA.

Originaltitel Machete Kills
Regissör Robert Rodriguez
Manus Kyle Ward
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Cuba Gooding Jr, Mel Gibson, Antonio Banderas, Danny Trejo, Charlie Sheen, William Sadler, Michelle Rodriguez, Tom Savini, Alexa PenaVega, Demián Bichir, Sofía Vergara, Amber Heard, Walton Goggins, Marko Zaror, Vanessa Hudgens, Lady Gaga

Kriffot
2014-07-30
Mer galenskap och mindre finess än i första filmen.
Lotso
2014-07-12
I sin helhet en underhållande actionrulle som bjuder på blod, kreativa mord och en kick-ass huvudrollsinnehavare och skurk. Dessvärre så är blodeffekterna datagjorda och ser riktigt usla ut samt hela filmen känns ibland mer som en parodi på grindhouse filmerna från 70-talet än en homage film. Vilket jag kunde störa mig på. Men folk som gillade första filmen lär nog få någon kick av den, men jag kan förstå frustrationen en del folk har fått från den och jag kan verkligen se en hel del personer som gillade första som lär hata denna. Personligen lyckades den underhålla mig och i slutändan var jag en nöjd kund som gick ut ur biografen med spänning inför nästa film som jag verkligen ser mer fram emot.
LTT86
2014-06-27
En film jag desperat och då menar jag DESPERAT ville gilla. Jag sa till mig själv "Du ska gilla den här filmen eller sa sviken du dig själv!". Jag försökte tvinga mig själv att gilla den här filmen, men till slut gav jag upp på mig själv och tänkte bara "Vilken dålig uppföljare". Först story, så vi gick över från en kamp mellan Mexiko och USA till en James Bonds story rädda världen? The F--k!? Och mycket av storys detaljer är så otrolig dum att det känns att den var siktat in för småbarn. Danny Trejos karaktär, han är inte inte lika cool bad ass som han var i första filmen. Är väldig besviken på honom. Michelle Rodriguez, jag gillar verkligen henne, men herregud vad jag karaktärer var avskyvärt och sa bullshit flera gånger åt henne här! Effekterna här är så mycket värre än första filmen. Den enda positiva jag kan tänka mig här är Mel Gibson karaktär. Han är den sorters skurk jag hatar väldig mycket, men han var rolig och njöt av att se honom. Faktum med så var han den enda som sog ut att ha kul i den här filmen, och för det så får han plus. Och han kommer garantera vara den enda som är minnesfullt i den här filmen. En hemsk film, titta inte på det här. Negativ omdöme.
Ramza
2014-06-23
Jag köper inte riktigt Machete. Visst är det lite kul, men blir mest som en mexikansk blodigaste Austin Powers. Lite småkul men inte tillräckligt kul som komedi och lite för dåligt som action. men Danny är stabil och det är kul att återse Mel.
Podpolkovnik
2014-05-11
Jätterörig story med en ostringent dramaturgi som inte har samma dragkraft som ettan. Nostalgijakten missar sitt märke denna gång.
Ghostface
2014-05-08
Ja vad ska man säga. Svårt att tycka något om en film som denna. Det öser på en del men kan inte säga att jag skrattade jättemånga gånger men visst är det kul att återse Mel Gibson så visst.
2014-05-04
Givetvis sämre än första, men ändå ovanligt bra för en uppföljare. Den här gången är det ännu dummare och ännu mer logikbefriat än förra gången, och jag kan förstå att många inte gillar det, men självmedvetenheten hos Rodriguez gör att jag känner att han precis delar min syn på vad bra underhållning är. Jag uppskattar verkligen både b-films-estetiken och alla blinkningar till Bond-filmernas mest urflippade era, och Danny Trejo är en sköning som vanligt. All namn-castning är väl egentligen ett ganska billigt trick dock, men jag kan inte låta bli att uppskatta det också. Det hade behövts lite fler riktigt höga toppar för att det här skulle bli minnesvärt, men det är bra underhållning för stunden, och det ska inte fnysas åt
pungsnigel
2014-05-01
Betydligt sämre än första
ergopliroforia
2014-04-27
Larvig över gränsen samtidigt som den saknar ettans förlåtande charm.
NoWireHangers
2014-04-23
Bättre än jag väntat mig efter kritiken. Underhållande trams. Gibson oväntat bra skurk.