3.2

Machete

"Machete", en före detta Mexikan Federale strövar omkring på Texas gator efter drogkungen lord Torrez tillslag. Motvilligt accepterar "Machete" erbjudandet från propagandamakaren dr. Benz för att mörda McLaughlin, en korrupt senator. Förrådd och på rymmen får "Machete" hjälp av Luz, ett societetslejon med en böjelse för vapen. Allt medan de blir jagade av den sexiga ICE-agenten Sartana.

Originaltitel Machete
Regissör Robert Rodriguez, Ethan Maniquis
Manus Robert Rodriguez, Álvaro Rodríguez
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Danny Trejo, Michelle Rodriguez, Cheech Marin, Steven Seagal, Cheryl Chin, Robert De Niro, Lindsay Lohan, Jessica Alba, Jeff Fahey, Don Johnson, Daryl Sabara, Tom Savini, Shea Whigham, Mayra Leal, Electra Avellan, Elise Avellan

Skapad 2019-10-30 av Fiedeli
Tag först en ärrad mexikanare som inte säger mycket. Addera en hämndlystenhet i kombination med en fäblessliknande fetisch för jättemachetes. Rör om i händelseförloppet och lått puttra till...   Läs mer »

LTT86
2014-06-13
Okej, jag erkänner. Effekterna på blodet, skotten och explosionen var dålig effekt, men annars var filmen så otrolig bra och Danny Trejo var så himla bad-ass att han får Ving Rhames att skaka av rädsla.
LacombeLucien
2014-05-10
Kul rulle.
QuiNonStultus
2014-01-19
Hehehe... Heh... Hehe... Ja, de e ju ganska kul, de e de ju.
Makta
2014-01-12
Finns inte en enda film med Steven Seagal som inte suger och denna är inget undantag.. Den kunde ha varit bra men slutresultatet är inget att hänga i granen.
Kimberly_Clark
2013-12-31
Ja, den får en fyra för att den är dålig på ett bra sätt. haha 😆😆
Bear
2013-07-15
Hahaha!
RichardEk
2013-07-09
Bra exploitationkitsch första halvtimmen sedan blir det endast upprepningar och sista halvtimmen är en ren transportsträcka. Rodriquez är överförtjust i 1970-talets lågbudgetaction, det har vi förstått, men det räcker inte med att endast försöka reproducera denna genre, det behövs ett intellektuellt tillskott. Det är det som Tarantino lyckas så kanon med i sina bästa stunder som 'Inglorious Bastards'. Det måste helt enkelt finnas ett inslag av originalitet i en film för att den ska bli riktigt bra. 'Machete' har inte det. Men här finns en del minnesvärda scener och kreativa sätt att slå rekord i blodsprutande. Hade censuren i slutet på 1970-talet fått klippa i filmen hade det väl återstått en 12 minuter när de var klara.
2013-07-08
Underhållningsvåld. Svag fyra.
LVX156
2013-07-04
Värdelös och tråkig film. Hade all potential att bli något riktigt spektakulärt, men filmen känns sönderklippt, som en rad korta scener som inte hänger ihop. Det enda bra med den här filmen är väl att Lindsay Lohan är väldigt naken.
ClintanTheKing
2013-05-25
Cool och underhållande actionthriller.