2.6

Min mor

17 årige Pierre avgudar sin mor men hon beslutar sig för att visa sin rätta sida för sin son; hon visar sig vara en kvinna besatt av det som ses som omoraliskt och fel. För att förstå sin mor ber Pierre om att bli introducerad i det sjuka, galna och stundtals farliga liv hon lever.

Originaltitel Ma mére
Alternativ titel My Mother
Regissör Christophe Honoré
Manus Christophe Honoré
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Isabelle Huppert, Louis Garrel, Emma de Caunes, Joana Preiss, Jean-Baptiste Montagut, Olivier Rabourdin, Philippe Duclos, Dominique Reymond

lekke
2015-12-07
Nja, den här var väl ingen direkt höjdare. Oengagerande stil och berättelse.
CinemaStrange
2015-09-12
och den som inte har sett det alternativa slutet bör nog ta och kolla upp det. Var helt säker på att Réa spelades av Béatrice Dalle...
CinemaStrange
2015-09-12
Kan bara fråga mig själv varför jag kollade på detta? För den hade heller inget djup som kunde väga upp den men jag fick mig ett gott skratt.
2015-06-16
Misär, dekadens och symbolik. Snyggt och välspelat. Däremot blir jag inte engagerad, vilket gör att det hela bara känns som en fransk, mognare Larry Clark-film proppad med billiga provokationer. Synd på så rara ärter. (6+/15)
JimCarrey
2013-03-10
Brottet är att vilja överleva det
JimCarrey
2013-03-10
Representativ filmatisering. Tycker att Batailles pornografi är outlandish och det är den här filmen också men det är kul.
sunvalley
2012-08-31
Med bättre regi hade det här kunnat vara riktigt bra. Som det är nu har jag svårt att förstå varför karaktärerna handlar som de gör, och det finns inget riktig tyngd i dialogen. Egentligen såg jag filmen nästan enbart för att den är baserad på Batailles manus.
MaxMackan
2012-01-05
Puttar upp den här två hela snäpp efter andra titten.

2011-11-26
Skådespeleriet är riktigt bra, verkligen - men jag tycker inte att filmer där jag bara upplever en enda känsla (t.ex. äckel) och nästan vill kisa hela filmen ger mig mer än bara det.
chardon
2011-10-05
Fantastisk film med god verklighetskänsla som äcklade mig och gjorde mig illa till mods, men ändå förundrade den mig. Jag vill se den igen för att förstå den bättre, men ändå vill jag verkligen inte se den igen. Originell!