2.5

Lyckan kommer

Georg och Monika är ett gift par som är rika och sysslolösa. Efter ett våldsamt gräl söker de upp en skilsmässoadvokat. Advokaten övertalar dem att ingå ett vad och föreslår att de bosätter sig i en enkel lägenhet och försörjer sig själva.

Originaltitel Lyckan kommer
Regissör Hasse Ekman
Manus Bengt Janzon, Hasse Ekman
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Marguerite Viby, Stig Järrel, Lasse Krantz, Dagmar Olsson, Georg Funkquist, Torsten Winge, Carl Reinholdz, Bengt Janzon, Einar Axelsson, Hugo Björne, Birgit Sergelius

Redheaded
2019-01-07
Eftersom jag har Stig Järrel-feber just nu (pågått några veckor... 😁) såg jag denna rulle en kväll efter jobbet. Småmysig och lite kul, lite mycket sånginslag för min smak kanske, men jag kan förstå att man gillade Viby på den tiden, hon är charmig. Men S. J. är förstås bäst. Trevligt att se honom i en rollfigur som är lite mer kärleksfull än i de andra Järrel-filmerna jag hittills sett... (Hets, Lågor i dunklet och Första divisionen). De måste ha haft roligt under inspelningen...
KyLLo
2018-10-03
Dålig svensk fars.
KimEkberg
2016-01-04
inte dålig. lite 3D-tänk i scenerierna och bildlösningarna. fin kamerarörelse. kan uppskatta att det känns som de har hittat på manuset as they went along. tidningsredaktionsscenerna är väldigt roliga, en satir som hasse ofta återkommer till, nåt slags sullivans travels-tänk, om folk behöver realism eller naivism i krisiga tider. svaret är nog mer nyanserat.
eandersson
2012-11-12
En överraskande stark film av en av Sveriges bästa filmpersonligheter, Hasse Ekman. Lite tråkigt att han inte får fullfölja superduon Järrel & Ekman PÅ duken, men dom är ju ändå tillsammans. Här briljerar Järrel (som vanligt) och jag småmyser igenom hela filmen, som jag brukar göra när Hasse eller Stig är med. Betyget är än dock osäkert, den är givetvis klart över godkänd.
kennert
2009-06-28
Är värd bara en 2:a.
yrkeschaufföre
2009-06-24
En ganska svag trea. Mest pga Järrel men Viby har sina stunder.
TobiasRydén
2009-06-24
Trivsam komedi. Järrel är som vanligt ypperlig, men även Georg Funkquist briljerar.
Mareld
2009-06-23
Handlingen är tvärt om alldeles lysande. Som en skuttande vårbäck! Ingen kan som Ekman skildra klassamhället med sådan pigghet och charm. Han har ett gosselynne som skiner igenom också de ganska många transportsträckorna mellan festligheter i filmen.
FabianBom
2009-04-30
handlingen är ej bra.....
djonipony
2004-03-17
kul de sista 20, när de leker ryssar, men tråkig innan. bra ändå att nån äntligen visar alla de där jävla vänstertöntarna, som jämt tjafsar om att pengar saknar värde, att det är pengar som gör folk lyckliga.