Älskade spion

Ett galet geni, havsforskaren Stromberg, planerar att ödelägga jorden och bygga upp ett nytt rike på havets botten. Bond sänds omedelbart ut för att reda ut situationen. Hotet rör både öst och väst, vilket gör att den brittiska underrättelsetjänsten och KGB beslutar sig för att samarbeta.

Originaltitel The Spy Who Loved Me
Regissör Lewis Gilbert
Manus Richard Maibaum, Christopher Wood
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Roger Moore, Barbara Bach, Geoffrey Keen, Bernard Lee, Curd Jürgens, Caroline Munro, Richard Kiel, Walter Gotell, Desmond Llewelyn, Lois Maxwell

sodomiten
2022-05-13
Antagligen den bond-film som innehåller flest kåta kvinnor. Jag tycker allt som ska vara med i en bra bond-film är med. Jaws, Q, spännande platser runt vår jord. Dom som gjorde XXX filmerna med Vin Diesel har nog tagit namnet härifrån.
Afflicter
2021-11-21
Det är intressant hur mycket den här filmen spelar med förväntningar. Det är inte Bond som ligger i sängen med XXX. Strombergs tillhåll visar sig vara mindre hemligt än förväntat. Det här är också i linje med att Amasova hela tiden lyckas utlista Bond. För en gångs skull är bondbruden inte bara ett vackert ansikte, även om det går åt det hållet mot slutet i alla fall. Det finns många anledningar till varför The Spy Who Loved Me fortfarande är en av de bästa Bond-filmerna och det var defintivt Moores höjdpunkt innan man bestämde sig för att trappa upp de högtflygande koncepten ett steg för mycket i Moonraker, ungefär på samma sätt som när Call of Duty-serien måste ut i rymden.
karlmats
2020-02-10
De här filmerna har verkligen inte åldrats med värdighet, nu blev det sjätte raka 2an till serien och tredje raka för Moore. Kanske fanns det bara inte så mycket att jämföra med när man växte upp, kanske var den medeltida kvinnosynen mer förlåtande då, och kanske var de dåligt koreograferade slagsmålen snyggare då. Moore har ju egentligen looken för en gentlemannaspion men hans oneliners är bra lama och han är trots allt 50 bast när den här filmen spelas in. Att det hela tiden skulle dyka upp unga, översminkade, lättklädda fruntimmer som faller som furor för honom känns mer komiskt än inspirerande. Skurken är blek, bondbruden är blek och det finns inget i det här som vi inte sett tidigare i den här serien förutom Jaws som ändå är en habil badding. En stabil 2a.
päronanton
2019-09-29
Bra Bond rulle!
dudson
2019-01-18
Super grym Bond rulle med en skojfrisk Moore som drar ord -vits efter -ord vits. Den är åxå extremt sexsistisk. t,e,x den feta båten med namnet Liparus lol) sen missilen som åker sakta ur silon, även Bonds kommentar om kvinnliga förare, som verkligen stämmer dom är kassa rakt av, Harvey Weinstein älskar säkert denna filmen#) En given höjdare i Bond genren.3+
Nalleman
2017-12-06
Godkänd med flera roliga scener inte minst tack vare Richard Kiel. Dessutom - Roger Moore är den bäste som James Bond!
C12
2017-10-30
En ganska svag Bondfilm, men Barbara Bach är kanske den sötaste Bondbruden.
Zebulonm
2017-09-11
En av favoriterna bland Bondfilmerna.
fridenpaden
2017-07-01
En Bond-film ska antingen ha en dödsstråle eller en hajsekvens så denna levererar. Inte lika engagerande som de två tidigare Moore-filmerna men den har bästa onelinern av alla filmer.
Jamesa
2017-06-26
I larvigaste laget. Nära skamgräsen. Det som räddar den är antagligen Jaws.