2.3

Lovligt byte

Rick Jarmin vittnar mot ett knarksyndikat och får FBI:s hjälp att byta identitet. Hans identitet röjs och han söker då skydd hos sin före detta flickvän, Marianne Graves.

Originaltitel Bird on a Wire
Regissör John Badham
Manus Eric Lerner, David Seltzer, Louis Venosta
Genre Komedi, Action, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Mel Gibson, Goldie Hawn, David Carradine, Bill Duke, Stephen Tobolowsky, Joan Severance, Jeff Corey, Harry Caesar

Skapad 2019-12-09 av Rollywood
Rick Jarmin (Mel Gibson) har sedan några år tillbaka levt ett helt nytt liv under en ny identitet som han fått efter att ha vittnat i rätten. Men en dag svänger hans gamla ex, och numera advokate...   Läs mer »

Tatty
2021-06-17
Galen, rolig och härlig överdriven film.
2021-02-23
Härligt flamsig-tramsig action/komedi om man är på det humöret. Vilket jag var idag. Gibson är alltid sevärd. Spec om han har en sidekick att tjaffsa med. Tycker att våpet Goldie Hawn passar utmärkt i den rollen#) Vissa scener är priceless t,e,x frisör episoden haahaaa") Vadå stereotyper som stämmer bra in.Tycker även att slutuppgörelsen funkade fin-fint.Tror aldrig jag sett något liknande wild/crazy-ending förut/ En grilljerad Caradine. lol) 2+
2020-11-19
Nop, jag gillar absolut inte sådan här filmer!!!
wasteoftime
2018-07-01
Ja, vad ska man säga om det här? Det är dåligt. Det är vad man kan säga. Hur dåligt är det då, undrar du? Jättedåligt. Även om man som jag har en viss fäbless för Mel Gibson av oförklarliga anledningar. Det är mycket som är så galet. Nä, här får vi stoppa, tror jag, innan jag spårar helt. 12,3 på SH-skalan.
2017-03-23
En underskattad actionkomedi som jag vill minnas inte togs emot speciellt väl när den kom. Kanske berodde det på att Gibson / Hawn fortf var "heta" på marknaden och att publiken krävde mer? Snäppet mer våldsamt än vad den då typiska actionkomedin skulle vara och bra fart på storyn. Underhållande hela vägen.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
jonassjohnson
2016-02-17
Villebråd.
2015-10-10
Oj oj, det är länge sen jag såg den, är som 80-tals actionkomedier brukar vara (även om den är från 90-talet) tyvärr erbjuder den inget originellt. en hyfsad tvåa
2014-11-28
Ett viktigt krav för mig när det gäller actionkomedier är skådespelarna och hur de fungerar tillsammans. I denna film får man absolut det bästa och roligaste ut av bl.a. Mel Gibson och Goldie Hawn. Tyvärr är filmen i övrigt rätt tam och manuset tunt. Skådespelarna lyckas dock trots detta ordna ett godkänt betyg. 2+
Fläskkäft
2013-06-20
Högljudd, gapig, skrikig och rätt fånig actionkomedi som jag misstänker att Mel Gibson inte är så stolt över. Tycker inte att det uppstår någon speciell kemi mellan Mel och Goldie. Skurkarna är dumma och missar trots att det skjuts åtskilliga salvor på nära håll. Slutstriden är utdragen och seg och behöver bantas ner. Gibson är en mycket bra skådis och visst han glänser till i vissa scener men ska du se honom ska du se Dödligt vapen-filmerna där han är riktigt bra.