3.4

Lovers Rock

Det är 1980-tal och husfest i Brixton i södra London, när kärlek uppstår mellan två unga individer.

Originaltitel Lovers Rock
Alternativ titel Small Axe
Regissör Steve McQueen (III)
Manus Steve McQueen (III), Courttia Newland
Genre Drama, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Amarah-Jae St Aubyn, Micheal Ward, Shaniqua Okwok, Kedar Williams-Stirling, Ellis George, Francis Lovehall, Daniel Francis-Swaby, Alexander James-Blake, Kadeem Ramsay, Romario Simpson, Jermaine Freeman, Marcus Fraser, Saffron Coomber, Frankie Fox, Dennis Bovell

2021-09-23
Oj vilken stämning McQueen lyckas skapa här, det är helt fantastiskt hur en sugs in i den här lilla världen. Det är en stor anspänning som ligger nästan hela filmen igenom och väntade/fruktade konflikter både uppstår och undviks. Den blir lite väl tjatigt upprepande vid nått tillfälle vilket gör att fyran blir rätt svag. Men oj vilken stämning och jag har aldrig sett en fest på film som känns så mycket på riktigt.
2021-05-12
Klart bättre än första delen Mangrove. Lite mer unik prägel på denna. Två tjejer går till fest för att träffa pojkar, men den mer dominanta tjejen blir sur då den andra börjar få ihop den med "fel" kille, samtidigt som musikbringarna sprider glädje. Jodå, visst känns det igen från en annan TV-film, Saxofonhallicken! Tveksamt om McQueen sett den, men nog fan är det likt i alla fall. Bra film, hur som helst! Bra användning av soundtrack.
Tonti
2021-03-03
Immersiv. Förstår att den får mycket uppskattning.