2.4

Love Twisted

Yuko Yajima är en till synes blyg tjej som jobbar på ett bibliotek. Men hon har en egenhet, hon smyger in i lägenheter.

Originaltitel Tomoshibi
Regissör Ryôko Yoshida
Manus Ryôko Yoshida
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Masashi Endô, Yumeka Sasaki, Aoba Kawai, Aoi Sola

maldoror
2007-10-12
Upptäckte snabbt att det var en sån där ganska fult videofilmad japansk rulle. Och vidare at det inte var så mycket till dialog vilket jag tyckte funkade. Långsamt tempo och ganska handlingsfattigt, och även om det aldrig blir tråkigt kunde det vara mycket bättre. Filmen ingår tillsammans med Love kill kill, Secret Journey, Lost My Way och Tokyo Desire i serien Eros Bancho som är en japansk serie filmer av olika regissörer med erotiska teman. Efter att tidiagre sett Love kill kill som är sjukligt bra hade jag stora förväntningar på denna som inte infriade sig. 2+.
uCj
2007-09-18
Jag hade hoppats på att det skulle vara en rolig film, på nåt vis. Men i själva verket är det en film om en besatt och introvert tjej, och man tar det på fullaste allvar. Det blir en långtråkig film med få, för att inte säga totalt utan, höjdpunkter. Hjälpte inte heller att jag såg den med kinesiskt tal, som ju gjorde den än mer lik dom hopplösa draman därifrån.