3.6

Love & Loathing & Lulu & Ayano

En dag på en av Shibuyas gator rekryteras Junko, en uttråkad kontorsarbetare till att bli porraktris. Hon upptäcker sitt nya jag i form av den populära cos-play-aktiga stjärnan Lulu och känner att hon äntligen funnit vad hon vill göra. Hon öppnar upp sig för Ayano, en annan aktris från samma agentur men så en dag så begår en en porrstjärna självmord och den hårda verkligheten av hur livet för de som tappar i popularitet ser ut slår även Lulu.

Originaltitel Namae no nai onna-tachi
Regissör Hisayasu Sato
Manus Atsuhiko Nakamura; Naoko Nishida
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Hirofumi Arai, Ryûnosuke Kawai, Aya Kiguchi, Yûji Tajiri, Minoru Torihada, Masato Tsujioka, Makiko Watanabe, Natsumi Kamata, Ini Kusano, Mayu Sakuma, Norie Yasui

maldoror
2013-05-07
Den japanska titeln översätts ungefär till "Kvinnan utan namn" och huvudkaraktärens identitetssökande känns på ett sätt symboliskt för identitetssökandet och identitetslösheten i det japanska samhället. Jag visste att Sato skulle kunna göra en riktig kanonrulle om han nån gång skulle gå utanför sin vanliga ganska begränsade ramar men den här var ändå en positiv överraskning.