3.1

Love

Den 22-åriga Love smiter en natt ifrån sina vänner och promenerar istället hemåt i den ljuva sommarnatten. Han stöter på den något äldre Sebastian och följer med honom hem.

Originaltitel Love
Alternativ titel My Name is Love
Regissör David Färdmar
Manus David Färdmar
Genre Drama, Kortfilm, 2000-tal
Skådespelare Adam Lundgren, Jonas Rimeika, Alicia Vikander, Johan Carlberg, Poyan Karimi, Margareta Olsson, Ida Jensen

2021-10-14
Ja, verkligen sevärd och tänkvärd...
annihilat0r
2014-05-06
"Love" är en ytterst stark skildring om sexuella övergrepp. Realistisk, brutal och svårupplevd. En kortfilm för alla världens medborgare att se.
Netza
2014-05-04
Inte vad jag förväntade mig när jag tryckte på play. Så jävla hemskt. :(
haajen
2014-04-25
En helt ok kortfilm som faktiskt försöker skapa förståelse för förövarens beteende, slutar även på ett väldigt bra sätt. Bra spel av Lundgren och kul att se Vikander.
AlbinWesley
2014-04-07
Det går inte riktigt att väja undan för klumpen i magen, illamåendet. Inte bara är den stark och genom en någorlunda unik gestaltning av ett manligt våldtäktsoffer, utan även tekniskt väl utförd. Den visade sig bättre än jag kunnat ana.
JånnieDeep
2014-03-16
LOVE visas äntligen på SVT Måndagen den 7:e april kl 23:05 i Kortfilmssatsningen Sex och Makt.
Muzzic-Maria
2013-08-08
Tänkvärt och otäckt.
rakel_maria
2008-07-01
Adam e grym i huvudrollen!