3.1

Lonesome Jim

Jim är 27 år gammal och fruktansvärt deprimerad. Efter att ha misslyckats på egen hand i New York återvänder han hem till sin familj i Indiana. Men snart börjar han minnas varför han en gång gav sig av. Hans självömkande bror, desperata mor och fjärmade far gör att han snabbt drivs till gränsen av ett kolossalt nervsammanbrott. Men när Jims bror hamnar i koma efter en bilolycka tvingas han motvilligt att sätta sin depression åt sidan för att hjälpa till i broderns ställe.

Originaltitel Lonesome Jim
Regissör Steve Buscemi
Manus James C Strouse
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Casey Affleck, Liv Tyler, Mary Kay Place, Kevin Corrigan, Seymour Cassel, Jack Rovello, Mark Boone Junior

softpyramids
2020-10-11
Melankolisk jag skulle inte säga deprimerande men en mysig film i en småstad känns lite på bristningsgränsen men man kommer in och lär känna stämningen över den och vet att de blir mer feel good med mörk humor, regisserad av Steve Buscemi vill man ha en lugn film med Fint foto lite indie dogma så rekommenderas.. Casey Affleck en favoritskådis underskattad är bra i sin roll trovärdig lågmäld.. Övergången till Manchester By The Sea känner man igen Liv Tyler är också bra. Svag 4:a el starkare 3,5 av 5.
fridenpaden
2015-08-10
Blä vad tråkig. Filmen får EN snarkande "jag är känd skådis, därför kan jag även regissera filmer"-regissör av fem möjliga.
Catwalker
2014-04-18
Ok rulle i genren, sedan är det ofta "lättare" att göra en film om depression, olycka och tragedier.
AlbinWesley
2014-02-09
Jag tyckte om den! Är förtjust i Casey och tycker han gör sig bra i rollen som deprimerad och känslotom hemvändare. Den har nåt.
Andreas_
2013-03-22
inte min kopp av te om man säger så. Är inget fan av såna här typer av deprimerande filmer, när misslyckade individer återvänder till sin hemstad och gör allt bara värre. Tråkigt och ointressant skulle jag vilja säga om denna film, eftersom det inte är någon direkt handling, inga intressant karaktärer, tråkig dialog, ingen spänning, inga förväntningar på något som kanske ska hända = ingenting om ingenting. Men inget ont om skådisarna, tycker både Liv Tyler och C. Affleck gör ett bra jobb framför kameran, men nog trodde jag att Steve Buscemi skulle göra en mer intressant film än denna smörja. Svag 2:a

2013-01-25
Den här hade jag helt glömt, trots att det var första gången jag såg C Affleck. Inte ett bra betyg med andra ord. Svag trea.
KyLLo
2012-06-16
Ganska lågmält och vardagligt drama. Sevärd och småmysig film, men det irriterar mig att hela filmen går i orange färg. Trea.
jonbo
2012-03-05
Ytterst svag trea. Gillar ändå sådana här amerikanska lantfilmer om misslyckade individer.
Hengman
2011-07-14
Enligt uppgift som klippt och skuren för mig. Men den var ju så intetsägande och slätstruken en film med det temat kan bli... Disappointed!!
neonljus
2011-07-12
På gränsen till en etta då den var riktigt tråkig och kändes ganska meninglös..