2.3

London Has Fallen

När Storbritanniens premiärminister dör under mystiska omständigheter samlas världens ledare på hans begravning i London. Men den välbevakade händelsen visar sig vara en dödlig plan för att ta livet av dem alla. Bara tre personer kan stoppa planen: USA:s president, hans säkerhetschef, och en brittisk MI6-agent som inte litar på någon.

Originaltitel London Has Fallen
Alternativ titel Olympus Has Fallen 2
Regissör Babak Najafi
Manus Katrin Benedikt, Christian Gudegast, Creighton Rothenberger, Chad St John
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Aaron Eckhart, Morgan Freeman, Alon Aboutboul, Angela Bassett, Charlotte Riley, Radha Mitchell, Robert Forster, Melissa Leo, Jackie Earle Haley, Sean O'Bryan, Waleed Zuaiter, Mehdi Dehbi, Adel Bencherif, Colin Salmon, Patrick Kennedy

Nathalena
2022-07-30
Jättebra action med vår butler
Andreas_
2021-03-10
Kan inte annat än skratta nästan, detta ska vara en seriös actionfilm men är mer komisk, känns nästan som en parodi på första filmen som var helt okej ändå, den var dock gjord av en duktig erfaren Hollywood regissör men denna är gjord av en svensk/iranier utan någon som helst erfarenhet bakom kameran om man inte räknar med den värdelösa snabba cash 2 förstås...och det syns, för det är nästan actionfyllt hela tiden men det är så dumt och så dåligt gjort så att det blir tråkigt, inte ens Gerad Butler, Morgan Freeman eller Aaron Eckhart som är alla duktiga skådisar kan rädda ett sådant här haveri...så detta är totalt värdelöst på alla plan, gillar man detta så har man absolut ingen filmsmak överhuvudtaget...eller så är man en liten unge utan någon direkt hög hjärnkapacitet...enda behållningen i hela filmen är en enda snyggt filmad skottstrid i en gränd med Butler och ett gäng SAS soldater som ska inta en byggnad, utöver denna läckra scen så är detta bland det sämsta skit jag sett i både manusväg och regi...ger denna sörja dock en stark 1:a istället för en svag, endast pga denna scen och rekommenderar att bespara sin tid på denna skit, finns mycket bättre actionfilmer där ute!
ledsenpirat
2021-01-09
Smaklös, dum och orealistisk.
Commandante
2020-01-02
Det här kan vara bland det dummaste jag någonsin sett, till och med för sin genre.
Xeno
2019-10-24
Hell yeah! Man får precis det man förväntar sig. Och mer därtill
jezebel
2019-08-21
Hehehe fram med stora USA-flaggekudden för nu ska den kramas om ordentligt. Inget fel med den här filmen en kväll på 6:an men den är på det hela taget inte mycket att hänga i granen. Se Air Force One med Harrison Ford i stället om du inte sett den.
2018-12-20
White House Down och Olympus Has Fallen funkade åtminstone som underhållning för stunden. Den här gjorde det inte.
Ima_Tree
2018-11-18
Macho. Korkad. Pinsamt patriotisk. En fånig film helt enkelt. MEN...är man på det humöret så funkar det hyfsat.
Paramis
2018-05-16
Bättre än ettan. Jag gillade de långa oklippta scenerna i actionsekvenserna. Kommer de en uppföljare måntro ?
Starkbröl
2018-03-31
Stora delar av andra halvan känns som ett FPS-dataspel med bra grafik men tveksamt spelvärde. Ironiskt, eftersom vissa effekter håller lägre kvalitet än normaldataspelet. I vilket fall en mycket bättre film än en av konkurrenterna (White House Down) mycket tack vare Butlers välkalibrerade machismo och ett vassare manus.