2.9

Lockbetet

En seriemördare härjar bland New Yorks homosexuella. En ung polis får i uppdrag att utge sig för att vara homosexuell för att fånga mördaren.

Originaltitel Cruising
Regissör William Friedkin
Manus William Friedkin, Gerald Walker
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Al Pacino, Paul Sorvino, Karen Allen, Richard Cox, Don Scardino, Joe Spinell, Jay Acovone, Randy Jurgensen, Barton Heyman, Gene Davis, Arnaldo Santana, Larry Atlas, Allan Miller, Sonny Grosso, Ed O'Neill, Michael Aronin, James Remar, William Russ, Mike Starr

Skapad 2019-12-22 av
\"Have you ever sucked a man's cock?\ ...   Läs mer »

Zahmel
2019-02-01
En av de mest äcklande filmerna jag har sett. Men välgjord.
thebully
2018-07-23
Bögar var bättre för.
Murvel48
2018-02-16
Usel teknisk kvalitet för att vara 1980. Kändes mer som tidigt 70-tal. Sen var det svintråkigt även i övrigt.
Xtro
2017-12-05
Utöver de uppenbart mustiga gaybar-scenerna så är den här filmen välhängd i atmosfär-avseende.
emilstjernholm
2017-04-07
Fantastiska miljöskildringar från en del av gayscenen i downtown New York. Jag gillar stämningen men storyn saknar driv. De sista scenerna är som någon poängterande smått skrattretande.
Zero75
2017-03-30
Det slutar mest dumt, vilket är himla synd för annars är filmen bara rent guld. Välkomponerade bilder, underbart slitna New York miljöer och dom snyggaste och coolaste läderbögarna och lädertransorna jag sett. Och parkerna, magiska platser.
Mat1az
2016-06-02
Håriga män. Svett. Läder. Och Al Pacino. Positivt överraskad. Får lite Giallo feelis av denna.
Paramis
2016-04-08
Totalt sevärd om man inte får avsmak av osmakliga bilder. Bra, foto, stämning och intressanta karaktärer.
jiemm
2015-01-08
Svag trea. Pacino är utmärkt som vanligt, och miljöerna är häftiga. Men storyn är rätt ointressant.
Fläskkäft
2014-05-07
Okej mordhistoria som kretsar lite väl mycket i gaybarer för min smak. Pacino är okej som snuten, lite dämpad, kände knappt igen honom i sitt svarta burr. Som sagt det utspelar sig en miljö jag inte är bekant med och jag kände flertalet gånger under filmens gång att jag ville tvätta händerna. Själva finalen blir inte speciellt spännande när vi redan fått reda på vem mördaren är. En ung Karen Allen är ögongodis och vi får se flertalet kända ansikten i diverse roller.