2.6

Livvakterna

När Johans barndomsvän Sven ber om beskydd för sig och sin familj trappas tempot upp, och en våldsam lek med döden tar sin början. Sven har genom sin handel med Östeuropa blivit offer för utpressning och hela hans familj svävar nu i livsfara.

Originaltitel Livvakterna
Regissör Anders Nilsson
Manus Anders Nilsson, Joakim Hansson
Genre Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Samuel Fröler, Alexandra Rapaport, Lia Boysen, Christoph M Ohrt, Krister Henriksson, Marie Richardson, Lennart Hjulström, Per Burell, Örjan Landström, Rafael Edholm, Katarina Weidhagen, Magnus Roosmann, Amanda Andersson, Hanna Alsterlund, Fredrik Dolk, Claes-Göran Turesson, Evert Lindkvist, Erich Silva, Dan Bratt, Carl Netterberg, Fyr Thorvald Strömberg

Skapad 2019-12-08 av Rollywood
Nu är Johan Falk (Jakob Eklund) tillbaka i uppföljaren till Noll tolerans (1999). Filmen knyter vid strax efter där den förra slutar och börjar med att Johan får sin dom för den civila olydnad ...   Läs mer »

Count_Duckula
2023-07-06
Christoph Ohrt gör en utmärkt insats som den råa tyska anti-protagonisten. Vad gäller resten har tidens tand inte varit nådig.
Rele
2023-01-11
En svensk Action film. Ett försök att göra en spännande film, men p.g.a. många brister gav jag en tvåa redan första gången jag såg den.
Murvel48
2019-01-01
Det är otroligt hur mycket man kan hinna med på en halvtimma.
2018-01-15
Jösse, dom här filmerna suger stort!!!
karlmats
2017-06-18
Svensk polisfilm, det blir väl ungefär som man kan förvänta sig. Eklund är okej, storyn är okej, skurken är lite lam. Ja det blir en inte helt otippad 2a av det här. Rapaport vet jag inte riktigt vad hon gör här, känns inte helt trovärdig direkt men men.
AlbinWesley
2016-11-10
Jomen den är väl hyfsat okej, åtminstone mestadels. Men efter Noll Tolerans är det ett ordentligt nerköp ändå, med en del riktigt pajiga scener.
2016-10-22
Noll tolerans är ju mycket bättre men den här är faktiskt också ganska bra. Svag 4:a.
2014-11-02
Värdig uppföljare till "Noll Tolerans". Bra skådespelare och bra handling. Bitvis kanske något överdriven men bra ändå.
Andreas_
2013-10-10
För att vara en svensk film, så är detta helt okej och med den svenska skådiseliten. Den som säger något annat, kan inte ha sett många svenska filmer eller framförallt inte många svenska thriller/actionfilmer. Alla skådisar gör ett utmärkt jobb och är trovärdiga i sina roller, framförallt Jakob Eklund och Krister Henriksson, och budgeten är bättre än i många andra svenska filmer, vilket ger trovärdiga effekter och strider. Enda som är något att klaga på, är att den är något överdriven och orealistisk i några få scener men i det stora hela så är den helt klart sevärd, för att vara en svensk film, och än en gång för att vara en svensk thriller/actionfilm. Vi har som väldigt svårt för att lyckas göra välgjorda filmer i denna genre i vårt avlånga land. Betyget blir faktiskt en stark 3:a för detta försök att bryta vår dåliga trend.
fabbe86
2013-03-11
Trist och halvluddig historia om organiserad brottslighet i företagsvärlden... Gäsp! Strösslas med dåligt spel.