Little Birds

Tonårstjejerna Lily och Alison lever i ett nedgånget samhälle vid Salton Seas stränder där framförallt Lily vantrivs. När de träffar några pojkar på besök från Los Angeles bestämmer sig Lily för att följa dem tillbaka till storstaden, och lyckas övertala Alison att följa med.

Originaltitel Little Birds
Regissör Elgin James
Manus Elgin James
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Juno Temple, Kay Panabaker, Kyle Gallner, Chris Coy, Carlos PenaVega, Kate Bosworth, Leslie Mann, Neal McDonough, David Warshofsky, Joel McKinnon Miller, J R Bourne, Mike Erwin, Lauren Pennington, Scotty Noyd Jr, Kathleen Gati

heldi
2017-02-16
Instämmer, igenkänningsfaktorn och sentimentaliteten är maxad.
AlbinWesley
2014-08-10
Oerhört välporträtterat ungdomsdrama, nästan Van Sant-nivå på skildrandet av sökande ungdomar vid samhällets kant. Det griper tag och man blir lite deppig, filmen är fin så. Slutscenen är stark och rent av jobbig. Skulle kunna sätta fyra men nånting når inte riktigt hela vägen ändå.
Zipper
2014-05-01
Otroligt mycket igenkänning, både av mig själv och andra.
apelsinjosen
2014-04-27
Jag tyckte att det var intressant att jag kunde irritera mig så himla mycket på Lily men samtidigt känna så stark sympati och förståelse för henne.
kattsallad
2013-10-30
Jävlar vad irriterad jag blev på Lily. Hejade på snubben i slutet.
Petterror
2013-05-19
Otroligt fin film och den bästa roll som jag sett Juno Temple göra!