Lilla spöket Laban - Världens snällaste spöke

Laban och bus spelar fotboll. Laban är målvakt. Ett hårt skott från Bus flyger förbi Laban och in i mörkaste tornet. Hu! Laban måste hämta den. Han är ju så rädd för mörker. Inne i tornet svischar något och Laban ger upp ett fasansfullt skri samtidigt som han rusar ut. På huvudet har han ett litet pälsbylte. Bus plockar försiktigt bort den och lägger den lilla trasselsudden i Labans händer. Den vecklar sakta ut sig. En fladdermusunge är det! Att ta hand om en liten fladdermus är inte så lätt, vad dom än gör så ser den lilla ungen inte riktigt nöjd ut. Men så kommer dom på något som dom måste prova, fast då måste dom förstås stanna ute mitt i natten.

Originaltitel Lilla spöket Laban - Världens snällaste spöke
Regissör Lasse Persson, Karin Nilsson, Per Åhlin
Manus Lena Ollmark, Jan Vierth, Anders Sparring
Genre 2000-tal, Kortfilm
Skådespelare Maria Lundqvist (röst)

Ogräset
2014-10-12
För förskolebarn är den väldigt söt.
WillyV
2009-07-19
Ok barnunderhållning, lite för lugnt och enkelt för min smak, inga subtila nickningar mot vuxenvärlden.
mgrankvist
2009-05-15
Jättebra för småbarn! :-)
rost.swe
2009-03-14
Första bion med sonen, snart 2.5 år. Lite för läskig för honom, "arga molnet" i en av kortfilmerna har blivit omtalat i en hel vecka nu. På plats i pappas knä så funkade filmen i alla fall rätt ok.

2009-03-13
mys <3
Hogman
2008-10-29
Höstlovsbio med femåringen, då får man offra sig. Men det är kvalitetsfilm för de små och dom gillar det.