2.9

Like Minds

En psykolog får i uppdrag av polisen att undersöka om det finns tillräckligt med bevis för att väcka ett mordåtal mot 17-årige Alex, som anklagas för att ha dödat sin skolkamrat Nigel med ett hagelgevär. Utan några ordentliga bevis utsätts detektiven på fallet för påtryckningar från Alex inflytelserike pappa att lägga ner fallet. Men ju djupare man går desto fler frågor uppstår gällande relationen mellan Alex och Nigel.

Originaltitel Like Minds
Regissör Gregory J Read
Manus Gregory J Read
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Toni Collette, Eddie Redmayne, Tom Sturridge, Patrick Malahide, Richard Roxburgh, Cathryn Bradshaw, David Lampard, Kate Maberly, David Threlfall

Skapad 2007-03-17 av
Australienskt - brittiskt drama av Gregory J. Read. En historia om två pojkar på en pojkskola och hur de utvecklas under sin tid på skolan, som har mycket strikta regler. Filmen utspelar sig i båd...   Läs mer »

2021-10-27
Helt okej film... Jag gillar Eddie Redmayne som skådespelare...

2013-02-14
Redmayne är en så överskattad skådespelare att jag vill gråta så fort han öppnar munnen. Men han ser ju creepy ut. Alltid något.
linnea_18
2011-10-24
Känns som om manuset vill lite för mycket, men det hålls nere av bra regi och skådespeleri.
Lurtz
2011-10-22
Alltså, ingen toppfilm men jag tyckte ändå den funka. Svag 3a, genomgående obehaglig stämning, bitvis spännande, psykstörda ungdomar.
need_sleep
2011-10-21
Känns som en TV-produktion, en udragen engelsk fredags-deckare. Den var lite för lång och lite förutsägbar. Handlingen bars fram genom flashbacks från flera förhör/intervjuer.
Rift
2011-10-21
Om en psykopatrulle skall bli en fyra eller en etta beror på tre saker: Hur snabbt den blir förutsägbar; hur schablonmässig psykopaten är och hur mycket fantastiska omständigheter som slängs in i handlingen. Om filmen dessutom är monoton i ett patetiskt försök att vara dystopisk är det förstås inte mycket att hoppas på.

2009-12-19
Vet inte om det berodde på att jag var sjukttrött när jag såg den, men jag upplevde den lite småseg i mellanåt. Men jag tycker ändå att den var bättre än jag hade förväntat mig. Väldigt bra skådespel av Eddie, Tom och Toni tycker jag! De pasasr verkligen bra i deras roller. Ett extra plus till Tom som verkligen passar att spela creepy! Hade bara sett honom i The Boat That Rocked innan och upplevde inte honom som något ''speciellt'' men här spelade han verkligen jättebra. Sen gillar jag Eddies röst, han lyckas alltid få allt att låta så mystiskt, creepy och spännande. Helt klart en sevärd film, stark 3:a!
tomasselin
2007-06-14
Välgjord och övertygande. Kändes precis som om någon knäpp yngling hade byggt upp en värld ur sina förväntningar och levde genom dem. De tre största rollerna var väldigt välspelade!
NeZa
2007-05-02
Scablonartat ur flera aspekter. En handling utan någon som helst engagemang eller överaskningar. Filmens företeelser och konsekvenser kändes obefogade och irrationella och regissörens syfte är dunkelt. Han verkar vara förvirrad och själv inte riktigt veta vad han vill göra av filmen. Sen har vi också en mycket rörig och totalt ointressant historia med karaktärer som jag inte alls förstår mig på. Rolltolkningarna var som bäst acceptabla. Nej detta var inte bra för fem öre.
Loomis
2007-01-20
Småcool men överlag alldeles för tråkig.