2.6

Lights Out

När Rebecca växte upp var hon aldrig riktigt säker på vad som var verkligt och inte då lamporna släckts. När hon flyttade hemifrån trodde hon att hon lämnat rädslan bakom sig. Hennes lillebror Martin upplever dock samma oförklarliga och hemska saker som tärde på hennes psyke som liten. Ett skrämmande väsen som har en mystisk sammankoppling med hennes mamma, har återkommit. Men denna gång närmar sig Rebecca sanningen och det finns ingen tvekan om att alla deras liv är i fara?när lamporna släcks.

Originaltitel Lights Out
Regissör David F Sandberg
Manus Eric Heisserer
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Teresa Palmer, Gabriel Bateman, Alexander DiPersia, Billy Burke, Maria Bello, Alicia Vela-Bailey, Andi Osho, Rolando Boyce, Maria Russell, Elizabeth Pan, Lotta Losten, Amiah Miller, Ava Cantrell, Emily Alyn Lind
Filmnummer 119358

DOKAN
2022-12-04
Lär inte gå till skräckfilmshistorien men en del chockeffekter satt. Men mest larvigt och intrigen orkar jag inte ens gå närmare in på - men huvudpersonens morsa var tydligen lite knäpp och besatt av en brännskadad demon och . . . sluta!!
päronanton
2021-02-06
Väldigt bra! Riktigt ”creepy”
2018-10-03
Över förväntan, faktiskt! Den här är riktigt bra!
Pentothal
2018-09-29
Får ett extrapoäng tack vare Ghost-affishen i sovrummet.
AngelsDiary
2018-02-27
Boo jumpscares.
Skökskjuterska
2017-12-09
Bret(t) var bra!
NoWireHangers
2017-12-06
Som föregående skrev: "Stabil skräck". Den här filmen är inte nyskapande men effektiv regi, bra karaktärer, skådespeleri av god klass och ett monster som är enkelt (syns knappt eftersom det håller sig i skuggorna) men förvånandsvärt effektivt, är ingredienser som bildar en klart tillfredsställande skräckfilmsupplevelse som gav mig gåshud flera gånger, vilket är ett gott betyg.
Zok
2017-08-13
Stabil skräck.
fridenpaden
2017-08-12
Ologisk.
Pelli
2017-08-10
Tråkig film med ett förutsägbart slut.