3.1

Life With Judy Garland: Me and My Shadows

Detta är historien om Hollywood-legenden Judy Garland. Hon var den klarast lysande stjärnan under Hollywoods gyllene era, och hon älskades av miljontals människor över hela världen. Utanför rampljuset var hon hängiven sin familj, men hennes älskade barn fick kämpa hårt för att hjälpa henne när alkoholen och tablettmissbruket tog över hennes liv allt mer.

Originaltitel Life With Judy Garland: Me and My Shadows
Regissör Robert Allan Ackerman
Manus Robert L Freedman
Genre Drama, Biografi, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Judy Davis, Victor Garber, Hugh Laurie, John Benjamin Hickey, Sonja Smits, Jayne Eastwood, Daniel Kash, Alison Pill, Aidan Devine, Stewart Bick, Lindy Booth

RustyFilm
2016-12-09
En intressant historiebeskrivning av Judy Garlands liv. Manuset är skrivet av en av hennes döttrar, Lorna Luft. Tyvärr är inte kvalitén på topp detta beror väl på att det är en TV-produktion (US-TV). Det brister även en del i skådespeleriet lite här och där. Men det hela ger en tänkvärd inblick i amerikansk nöjesindustri under 40 och 50 talet.
2016-08-06
Väldigt bra och värdig biografi med bra skådespelare och bra musik.
PeterTheW
2007-01-14
Ja, den var bra, men tunn. Märks på sina sätt att det är en TV-film. Sevärd, men inte fantastisk.
Zipper
2006-05-12
Judy Davis är perfekt i huvudrollen.
sarin
2006-04-06
Stackars Judy Garland som fick en sådan dålig film gjord om hennes liv. Scenerna där hon skall föreställa sjunga är ju förskräckliga.
Endymion
2005-09-12
klart bra, men lite tunn. jag hade velat se lite fler sidor av judy garland än en extremt självcentrerad, tragisk och frustrerad människa. judy davis passar dock utmärkt... och hon spelar den unga judy.
Chikaka
2004-01-29
Visste inget om Judy Garland innan jag såg denna film. Den var väldigt bra.
Jupiter
2003-05-06
Typiskt att man skulle missa andra delen.
Melanya
2003-05-06
brabra jaja, schysst upplägg, LIKA skådespelare och definiivt hållbar story. Senare delen dock lite för virrig..