2.7

Life Support

Ana är en HIV-positiv före detta drogmissbrukare från Brooklyn som efter att ha nått botten försöker ställa saker och ting tillrätta. Hon ansluter sig till Life Support, en grupp som arbetar för att hjälpa människor som drabbats av AIDS. Baserad på en verklig händelse.

Originaltitel Life Support
Regissör Nelson George
Manus Nelson George, Jim McKay, Hannah Weyer
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Queen Latifah, Anna Deavere Smith, Wendell Pierce, Rachel Nicks, Evan Ross, Gloria Reuben, Tony Rock, Darrin Dewitt Henson, Tracee Ellis Ross, Limary Agosto, Carlo Alban

mammene
2022-11-06
Trots det allvarliga ämnet hur det är att leva som HIV-positiv så berörde det inte riktigt på djupet. Kan bero på att skådespelet inte riktigt kändes trovärdigt. Det som framkom med tydlighet var att gruppen Life support verkligen behövdes, men också frustrationen att hjälpen inte nådde alla.
stars
2013-10-10
Personlig regi, trovärdigt manus och ett intressant ämne att beröra, med viktigt budskap. Når dock aldrig ut i spetsarna och förblir medelmåttig och ojämn. Dels, kanske, för att den inte går ännu djupare och låter sig ta mer tid. Och Latifah har aldrig varit en jättebra skådespelerska eller för den delen karaktärsskådespelare. Hon växer dock i bättre skrivna roller som denna. Av kvalité som tv-film (HBO) är den mer än godkänd.
Biskop
2008-10-04
Når inte upp till en fyra, men den får en stark trea. Bättre än förväntat.

2008-05-17
Den får en trea för att den tar upp såpass viktiga ämnen, och Queen Latifah är ju vacker som en dag fast hon är tjock haha :)
merilina
2008-04-13
ok film
ty_durden
2008-04-07
Helt okej film...
DaniiBird
2007-08-07
helt okej. Mer än vad jag hade förväntat mig av queen latifah.