2.3

Life or Something Like It

Lanie Kerrigan jobbar som TV-reporter. Hon tror sig ha allt som är viktigt; en känd sportstjärna till pojkvän, en underbar lägenhet och ett bra jobb. Hennes "perfekta" värld sätts i gungning efter att en hemlös man säger till henne att hon lever ett meningslöst liv och att hon kommer att dö inom en vecka. När flera av mannens förutsägelser blir verkliga börjar Lanie utvärdera sitt liv.

Originaltitel Life or Something Like It
Regissör Stephen Herek
Manus Dana Stevens, John Scott Shepherd
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Angelina Jolie, Tony Shalhoub, Edward Burns, Christian Kane, James Gammon, Melissa Errico, Stockard Channing

Skapad 2003-01-23 av Kiril
Många har säkert undrat vad man skulle göra om man fick reda på när man skulle dö. Eller åtminstone har Hollywood gjort det, eftersom temat har använts i ett antal filmer. Och nu har vi det se...   Läs mer »

2014-12-03
En Ok film som varken kommer med något nytt men inte heller faller ner i några riktiga bottnar. En film man helt enkelt ser en gång och sedan aldrig igen. Det mest minnesvärda måste ju vara att Angelina Jolie verkligen lyckas behålla sin sexighet som blondin. Helt klar Marilyn Monroe-vibbar.3-
2014-03-02
Inte så bra.
FrökenBredwad
2014-03-01
Eh, ganska underhållande, men fy för budskapet!
Gigi1943
2014-02-07
Vad har jag sagt om RomCom??? Men jag är snäll denna gång och ger en svag trea, bara man hade sluppit se denna groteska Läppmänniska (ser ut som om hon har två sniglar framför tänderna, ÄCKLIGT! OCh killen som jag mig veterligen aldrig sett tidigare, han ser ju ut som om han rodnar hela tiden!!! Dålig casting alltså men lit hyfsat film om man inte har nåt anat att göra en tom eftermiddag.
2013-06-02
Otroligt harmlös film - inte så vidrig som jag befarade. (5+/15)

2013-05-12
Angelina Jolies Oscar börjar se ut som en avlägsen hägring.
Litsne
2012-07-14
Inget jag skulle rekommendera någon, men helt ok för en lördag eftermiddag.
Retard_Messiah
2012-03-19
Om man i ett hektiskt liv där man försöker att bygga upp en framgångsrik tv-karriär inte hinner med riktigt att leva? Om man försummar sina nära och kära för det perfekta tv-jobbet? Om man har allt det där man drömt om men ändå känner en tomhet inombords som man inte kan förklara? Vad skulle hända om någon berättar för en att man har några få dagar kvar att leva? Skulle man då omvärdera sitt liv och fundera över vad det är som man verkligen tycker att är viktigt? Det är precis vad den blonderade tv-stjärnan Laine Kerrigan (Angelina Jolie) kommer att få uppleva. Då hon under en tv-intervju möter en hemlös man som också är profet och förutspår hennes död. Efter detta börjar hennes värld förvandlas till ett kaos. Hon vet inte hur hon ska tackla detta besked eller om hon ska tro på det. Men bevis efter bevis tyder på att den hemlösa profeten faktiskt hade rätt. Hon börjar framför allt att fundera över om hon valt rätt i kärlekslivet. Är det den självupptagne sportfånen (Christian Kane) som hon planerar att gifta sig med eller kameramannen (Edward Burns) hon in inte tål på sitt arbete? Filmen är en ganska simpel romantiskt komedi med dess alla klassiska influenser. Ett kärlekspar som från första början inte står ut med varandra. En annan mer intressant man som är det uppenbara alternativet. Allt detta invävt i ett budskap om vad man skulle göra om man får en andra chans. Ett koncept som kan kännas ganska utslitet. Men i det här sammanhanget är det skildrat på ett väldigt charmigt sätt. På något vis tycker man faktiskt om den ytliga tv-reportern Laine Kerrigan. Detta för att man faktiskt får veta att det finns en mindre ytlig och fin insida också. Hon är egentligen som alla andra den där osäkra flickan hon var då hon var liten som söker största möjliga bekräftelse genom att visa att hon kan göra något bra. Den blonda Marilyn Monroe looken är bara ett varumärke. Angelina Jolie charmar än en gång oss. Denna gången med en roll som inte behöver vara lika djup som hennes Oscarsvinnande val av roller. Människorna omkring henne blir bara som bikaraktärer eftersom detta är Laine Kerrigans berättelse. Det man vill ha svar på i denna film är om hon ska välja rätt och om hon hinner det innan hon ska dö och framför allt om hon verkligen ska dö? Förövrigt är det relationen mellan Angelina Jolies och Edward Brurns karaktär som intresserar. Burns gör rollen bra som den till en början enligt Laine odräglige kameramannen som en bit in i handlingen mjuknar. Jag kan rekommendera filmen. Den är en charmig romantisk komedi med hjärtat på rätta stället. Samt är den väldigt tankeväckande på temat vad man skulle gör om man fick chansen att ändra på vissa prioriteringar i sitt liv.
Spunks
2011-11-27
2-3-2-3-2. I slutändan blev det en tvåa. Absolut en TV-film.
Blink182
2010-08-30
Snuddar på en tvåa, men i slutändan va den riktigt dålig!