2.5

Liberty Stands Still

Liberty Wallace driver en lukrativ vapenhandel. Hon är vacker, intelligent och rik och idag är hon på väg till teatern för att se sin älskare uppträda. Men när hon stannar vid en korvkiosk ringer hennes mobiltelefon. En man vid namn Joe berättar att det finns en bomb i korvkiosken och att den exploderar om hon försöker fly. Hennes älskare sitter dessutom fastspänd vid en bomb i närheten! Joe vill hämnas sin dotters död, som orsakades av att ungdomar har alltför lätt att få tag på vapen.

Originaltitel Liberty Stands Still
Regissör Kari Skogland
Manus Kari Skogland
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Oliver Platt, Linda Fiorentino, Tanya Allen, Hart Bochner, Fulvio Cecere, Gregory Calpakis, Brian Markinson, Rekha Sharma

dudson
2020-11-08
Gräslig film som inte har åldrats väl. Enda som utspelar sig är att Snipes väser ur massa... hot. Synd att filmen är så politisk/vinklad mot vapen-industrin/ Sen har väl aldrig en fucking korv-vagn haft en så stor roll i en film tidigare. lol)
Krusty
2015-08-23
Men hur störig får musik i en film egentligen vara?!
2014-10-25
Wesley snipes spelar en man som befinner sig i en hög byggnad med ett gevär riktat mot frun till en ledande man inom vapenindustrin. Mer spännande än phonebooth.
Robkiller
2013-11-25
Snipes som krypskytt i en film som i praktiken blir 90 minuters pratande... ändå inte helt uselt, den får duga.
Almgren
2013-03-19
En extremt töntig, korkad och tråkig film. Man tröttnar snabbt på den urusla dialogen och det dåliga manuset, och ingenting intressant eller vettigt händer under hela filmen. Det ska mycket till för att jag inte ska orka sitta och titta och lyssna på Linda Fiorentino, men hade jag sett den här filmen ensam så hade jag stängt av efter en dryg kvart. Redan då har man fått nog av Snipes karaktärs skitsnack och alla dumheter. Oliver Platt är som vanligt riktigt bra, men har en väldigt liten roll, och han kan inte ensam höja denna otroliga smörja. Rädda 1½ timme av ditt liv och undvik denna meningslösa film.
kervisch
2013-01-06
Godkänd
ToddDowney
2011-10-13
samma sak som ''Phone Booth'' men något sämre än den, tråkigt och oengagerat.
picklessmulan
2011-09-15
NJA!! Skådisarna och slutet funkar men annars en ganska a seg och tråkig film. Vissa delar av manuset förstör stora delar av filmen. Går att se men inget man ser igen.
yrkeschaufföre
2011-07-23
"kopian" Hade tydligen premiär innan originalet...Jag tycker faktiskt att denna är ganska spännande och bägge huvudrollerna spelas med bravur.
Sokkan
2009-12-09
Svag trea. Ganska halvdan kopia av Phooneboth.