3.1

Lewis - The Quality of Mercy

Lewis och Hathaway utreder mordet på en ung lovande skådespelare i Oxford. De huvudmisstänkta är skådespelarna i pjäsen Köpmannen i Venedig. Hathaway hittar en ledtråd till personen som dödade Lewis hustru i en bilolycka för flera år sedan.

Originaltitel Lewis - The Quality of Mercy
Regissör Bille Eltringham
Manus Alan Plater
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Kevin Whately, Laurence Fox, Bryan Dick, Ronan Vibert, Shaughan Seymour, Maureen Beattie, Jo Herbert, Aled Pedrick, Daisy Lewis, Daniel Sharman, Abby Ford, Tariq Jordan, Sonya Cassidy, Nicholas Pritchard, Clare Holman, Rebecca Front

mammene
2020-06-27
Kanske lite svagare än vanligt, men sidospåret drar upp det hela. Lewis och Hathaways vänskap sätts på prov när dolda sanningar kommer fram.

2015-10-12
Trodde først det var noe fel på boksen men sluttet var tydeligvis sånn!
Luciphere
2010-09-18
Grundkriminalstoryn kretsar kring ett teatersällskap och Oxforddoktorander. Vi bjuds också på ett sidospår som varit efterlängtad för oss som följt serien från början. Bra som alltid.
MaraJade
2009-08-07
Själv huvudstoryn var väl inte direkt jättespännande, då var sidohandlingen som berörde Lewis mycket mer intressant.