2.1

Leve kärleken

Musikal. Michael Oliver Pritchard III träffar sångerskan Kitty O'Kelly och de blir förälskade. De två möter paret Brooke Carter och Johnny Spanish och de fyra blir vänner. Men så blir Michael och Brooke kära i varandra och Kitty och Johnny försöker göra sina tidigare partners svartsjuka.

Originaltitel At long last love
Regissör Peter Bogdanovich
Manus Peter Bogdanovich
Genre Musikal, 70-tal
Skådespelare Burt Reynolds, Cybill Shepherd, Madeline Kahn, Duilio Del Prete, Eileen Brennan, John Hillerman, Mildred Natwick, Quinn K Redeker, J Edward McKinley, John Stephenson, M Emmet Walsh

Ful_fisk
2016-01-19
Alltså, den är ju rätt fyndig och rolig emellanåt, skådisarna både sjunger och dansar bra, och estetiskt sett ser det ju jättesnyggt ut. Problemet är ju bara att storyn i slutändan handlar om fyra överklass-snobbar utan ett bekymmer i världen och att det därför inte är särskilt spännande att glo på i två timmar. Hade storyn utvecklats lite hade det absolut blivit en trevlig film. Lite oförtjänt stor flopp, om ni frågar mig. Men så har jag en akilleshäl för såväl Cybill Shepherd som Madeleine Kahn och det var faktiskt värt att se filmen bara för att se dessa två sjungande och dansande huvudroller.
jonbo
2014-10-25
Ett fatalt misstag att se.
RiffRandell
2005-07-17
Mycket nära en etta. Intressant stilövning, men ses ofta som ett misslyckande.
suddgummihuvud
2005-03-17
Ganska underhållande 'liten' film med roliga skådisar. Bäst sköter sig Eileen Brennan, men filmen ÄR alldeles för lång. Dock kul att se Bogdanovich göra en musikal, och med sin dåvarande älskling Cybill Shepherd. En mkt svag 3:a.
Mr.Purple
2004-10-03
Bogdanovich har allt gjort bättre filmer, tröttsam film med töntiga musikalnummer.
mumiemonstret
2003-08-21
Så tramsig som bara musikaler kan vara... Trivialt kärleksgnabb och lättglömda sånger.