2.7

Let's Go to Prison

I ett fängelse med högsta säkerhet hamnar en kåkfarare. Hans cellkamrat visar sig vara en rik kille som är son till domaren som dömde honom. Han bestämmer sig för att lära upp den unga, naiva killen.

Originaltitel Let's Go to Prison
Regissör Bob Odenkirk
Manus Michael Patrick Jann, Thomas Lennon, Robert Ben Garant
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Will Arnett, Dax Shepard, Dylan Baker, David Koechner, Chi McBride, Amy Hill, Michael Shannon, Steve Dahl, Bob Odenkirk

Gröne_Orm
2016-12-27
Standardkomedi, men med oerhört rapp dialog.
F-M-J
2016-01-12
Småskön komedi som underhåller för stunden och belyser USAs obehagliga fängelsekultur och politiken kring det.
AlbinWesley
2016-01-01
Rätt så löjlig, men även rätt så rolig. Svag trea.
2014-12-19
Komedigenren har inte direkt fått mig att jubla de senaste åren med undantag av Will Ferrells filmer. Denna film har jag undvikit av denna anledningen men nu valde jag att se den och jag blev positivt överraskad. Will Arnett(Arrested Development) är riktigt kul liksom Chi McBride och t.o.m. Dax Shepard är kul. Filmen lyckas underhålla och roa! 3+
SalotSar
2014-04-20
Den stora mardrömmen: att hamna i amerikanskt fängelse. Inleder starkt, men den inledande kvickheten går allt mer på tomgång.
Netza
2013-11-03
Skön film.
Ojhda
2013-03-28
Skön humor, speciell komedi!
cluster-
2012-06-24
"- I don't mean to sound ungrateful but did you have to stick your finger up my ass? - No, but it happened." Hahaha! :D
dudson
2012-04-26
Fett rolig komedi med störd humor#) 4a..
lancell
2012-04-24
Helt ok underhållning. Jag tror beskrivningen på filmen filmtipset ger borde ändras.