3.2

Lethal Ninja

Det hela börjar med att den onda sidan och den goda sidan slåss om en speciell box. Boxen innehåller ett botemedel som ska kunna bota alla typer av sjukdomar i världen. Han som hade boxen i början dör, och lämnar ett meddelande "Döda Copy", så alla som är inblandade är nu efter Copy för att hitta honom för att han kanske har lösningen till hur man öppnar boxen. Copy själv dock är helt omedveten om sitt förflutna eller hans egen hemlighet, och det visar sig dessutom väldigt svårt att få tag på honom och förgöra honom.

Originaltitel Chung gik yan je
Regissör Herman Yau
Manus Herman Yau
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Waise Lee, Ken Lo, Wong Chi-wah, Eddy Ko, Hisako Shirata, Huang Shengyi, Masato

dissiminator
2007-03-26
sci-fi/ninja-exploit. kul, men ingen bländande martial arts om man säger så. ok.
niebaotan
2007-02-02
Att Herman Yau ens får för sig att regissera en ninja-film är underbart i sig. Att resultatet inte är av världsklass kvittar. Att den innehåller ninjor är för min del tillräckligt (jag tittar ju till och med på Godfrey Ho's skräp). Dessutom återvänder veteranen Eddy Ko, och den inte alltför upptagne Waise Lee ses återigen i skurkrollen vi är så vana vid. Det är lågbudget, lite lagom usel handling som involverar Iga och Koga klanerna (trots att alla talar kantonesiska) och fighterna är kanske inte de mest häpnadsväckande (dock klart godkända). Ändå underhölls jag så gott som hela tiden. Ninja-filmer is the shit, och Herman Yau ska ha cred för det här;)
Zarathos
2007-02-01
strålande.. skitfilm när den är som bäst. inte bra, inte snygg, men den satt ändå kanon när man va trött efter jobbet
yangbo
2007-01-14
En riktig lågbudget film, men det är också just det som är så lågbudget som gör att jag ändå ger den en 3a, filmen är inte direkt bra, men ok, visst, det funkar väl till och från, hade den varit 10 minuter längre hade jag antagligen sänkt betyget, extremt svag 3a alltså.