2.7

Let The Bullets Fly

Ett par rånare stoppar ett tåg och tar en man till fånga. Mannen var på väg till en liten stad för att bli den nya byhövdingen. Ledaren för rånarna tar mannen och sina kompanjoner till staden och låtsas att det är han själv som är byhövdingen för att få ut så mycket pengar som möjligt från staden. Men när de kommer fram märker de att staden inte har några pengar alls, utan det är en ond man som sitter på all makt och rikedom.

Originaltitel Rang zidan fei

2012-12-31
Besvikelse......
Hangaround
2012-12-28
Supervåldsam men underhållande kampsportsgötakanal.
film_Alex
2012-06-05
Ganska besviken. Flamsig humor (vilket förvisso inte är helt ovanligt i HK filmer) och en tunn handling. Det var inte ens tillräckligt mycket action för att kompensera för filmens brister i övrigt.
CinemaniaC
2012-04-07
Underhållande asiatisk western, trots att jag aldrig helt ordentligt hängde med i handingen, det var mycket som sades under filmen och textningen kändes relativt funktionell men saknade information som jag är säker fanns som undermeningar av ord och fraser. Men trots översättningsbrister så kan jag åtminstone påstå att Jiang Wen som både låg bakom manus och regi samt spelade huvudrollen var mäkta karismatisk och därav kunde matcha den stora Yun-Fat.

2012-03-05
Småkul och välgjord, men alldeles för rörig, skum och lång för sitt eget bästa.
100tonvalspäck
2012-02-14
Trailern får den att se ut som en snabb, underhållande OTT actionfilm med glimten i ögat och lite skönt trams. Det är snarare en oerhört flamsig, seg komedi med actionögonblick som går att räkna på fingrarna, även om du råkat slipa bort ett par.
joakimfischer
2011-10-09
namnen, språket och bristande kulturell erfarenhet av china överlag gör att jag blir lite förvirrad till och från.. men trots det riktigt bra film, men gör att 4an inte kommer fram. foto, story och skådespeleri överlag bra.

2011-09-09
Bra skådespelare och skönt skadat.
Musashi
2011-08-03
Sjuk humor^^
PeterBeer
2011-07-16
Motsvara inte förväntningarna. Rörig och konstigt uppbyggd tycker jag med. Bra story dock, hade tjänat på att kortats ner.