3.3

Regular Lovers

En grupp unga studenter finner sig mitt i upploppen i Paris i maj 1968. Balansen mellan idealism och nihilism är skör. Det är en omvälvande tid, och mycket ställs på ända. När kravallerna tar slut finner många att det personliga tar överhanden framför det politiska.

Originaltitel Les amants réguliers
Regissör Philippe Garrel
Manus Philippe Garrel, Marc Cholodenko, Arlette Langmann
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Nicolas Bridet, Louis Garrel, Mathieu Genet, Clotilde Hesme, Julien Lucas, Eric Rulliat, François Toumarkine

Tonti
2017-02-25
Har onekligen sina stunder och fotot lyckas på ett effektfullt sätt kännas 60-tal utan att det blir alltför krystat. Men det är ju verkligen en betydligt svagare version av Mamman och horan och saknar helt den filmens intensitet.

2012-02-24
Höjer till en femma. Bertolucci lär gråta av avundsjuka när han ser den här.
oktoberfrosten
2011-07-25
jag orkade bara se 27 minuter. lååååååååååångtråkig.
KimEkberg
2010-08-08
även fast jag har en hel del att invända mot gillar jag ändå den här filmen ganska mycket, den har en hel del gott i sig, men man får ta det med det onda. På alla plan en brutalt bättre och ärligare film än kalkonen Dreamers som den är ett videosvar till. Men det är uppenbart att även denna försöker vara väldigt ball och tilltala bägge frankofil- och sextiotalsnerven som ligger latent i människan. Men ofta funkar det, och snyggt som fan är det, även om lätt och genomskåda. Och den som la dit musiken borde tas in på dårhus, påträngande pianoplink hör hemma i en Woody Allen-komedi, men knappast här. This Time Tommorrow verkar dock fungera över precis vilka bilder som helst.
arvidsollenby
2010-02-18
Gillar både Mamman och Horan och Dreamers mer än den här. Tråkigt för jag hade höga förväntningar på den efter att ha sett Garells finfina La Révélateur.
kissmestupid
2009-05-11
Så här ett år senare måste jag säga att den här filmen ändå finns kvar i mitt minne, men inte som film utan som de tre mest bortkastade timmarna i mitt liv. Jag känner mig fortfarande själsligt våldtagen. Värdelös, pretentiös jävla skitfilm som borde förintas.
origC-J
2008-06-06
Garrel kan regissera och filmen innehåller några riktigt snygga scener, men det mesta är en seg, svårföljd historia med okarismatiska karaktärer, skådespel och story.
kissmestupid
2008-05-20
Det var ingen större miss, erosagape. 24 minuter blev 178 minuter, men tror den massiva längden så minns jag absolut ingenting av filmen. Dåligt tecken.
erosagape
2007-06-05
Premiär, aldrig förr har jag gått från en film. Skedde efter 24 fullständigt meningslösa minuter och försommarvärmen i Göteborg lockade mer än ett murrigt svartvitt Paris.