Leka med döden

Robert som nyligen förskingrat en stor summa pengar från en bank flyttar tillsammans med sin fru in i ett hus vid stranden. Nioåriga Thelma och hennes familj är deras nya grannar. Lilla Thelma är väldigt förtjust i våldsfilmer på tv, och efter lite spionerande är hon Robert på spåren. Tillsammans med sin bästis Elizabeth bryter hon sig in i grannhuset och stjäl en pistol. Hon börjar sedan utpressa grannarna och saker spårar ur.

Originaltitel Little Sweetheart
Alternativ titel Little Sister, Poison Candy, Utan samvete
Regissör Anthony Simmons
Genre 80-tal, Thriller
Skådespelare Cassie Barasch, Gary Basaraba, John Hurt, Ellie Raab, Barbara Bosson, Guy Boyd, Claude Brooks, Rose Parrah

Dele
2019-10-10
Småspännande thriller med ett lite ovanligt upplägg som gör att den sticker ut och blir lite mer än bara underhållning. Sevärd.

2007-04-15
Gammal favvo-film verkligen. Svårt att sätta ett betyg...minns inte så mycket men den får en fyra för att den satt sina spår. Försökt få tag i den men det verkar omöjligt.
Sill
2005-07-25
Jag såg denna film som litet barn, jag blev ofantligt rädd. Det skulle vara kul att se den igen vid vuxen ålder.
aud
2005-06-08
Jag kollade JÄMT på denna när jag var liten. Min bästis hade bara den här, lilla sjöjungfrun (på spanska) och Tuff turf, så variationen när man hälsade på henne var inte så stor.
todiefor
2004-08-04
oj. undrar var man kan få tag i den. jag minns slutet...
context
2004-07-09
Såg den när jag var liten, vill verkligen se om den. skumt slut har jag för mig..