2.4

Trollkarlen från Övärlden

Legend of Earthsea är en berättelse om en yngling som är förutbestämd att bli den största trollkarlen på Earthsea någonsin. Baserad på en bok av Ursula K LeGuin.

Originaltitel Earthsea
Alternativ titel Legend of Earthsea
Regissör Robert Lieberman
Manus Gavin Scott
Genre Drama, Fantasy, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Shawn Ashmore, Kristin Kreuk, Isabella Rossellini, Danny Glover, Sebastian Roché, Chris Gauthier, Jennifer Calvert, Mark Hildreth, Alan Scarfe, Alessandro Juliani, John Tench, Erin Karpluk, David 'Squatch' Ward, Heather Laura Gray

Skapad 2019-12-02 av
Denna sagoberättelse är baserad på den amerikanska Ursula K. Le Guins böcker med samma namn. Robert Lieberman står för regi och det blir en film i samma anda som \"Harry Potter\" och \"Sagan om ...   Läs mer »

jonbo
2019-11-02
Nej, detta är inte bra någonstans. Riktigt fisljummet och lättglömt.
2018-03-07
Tack, men nej tack.. Finns så mycket bättre filmer!!!
RichardEk
2013-07-20
Blek fantasy som endast stundtals lever upp. Det här är en SciFi - channel produktion. De lyckades ganska bra med filmatiseringarna av Frank Herberts tre första böcker om Dune, men detta är inte alls lika bra. Blek fantasy med okarismatiska huvudrollsinnehavare och trötta karaktärsskådespelare i birollerna. Känns som att man lite för uppenbart försöker rida på Harry Potter - framgångarna. En av fantasygenrens bästa författare hade förtjänat en mycket bättre filmatisering av sina böcker.
Sajo
2012-07-27
2:a eller 3:a va inte jätte koncentrerad under filmen... skådespelet va okej sen "effekterna" va la sisådär".. får nog se om den en gång.
Robkiller
2011-12-11
En mini-serie baserad på några fantasyböcker som jag aldrig har hört talas om. Den var helt ok för att vara en SyFy/Hallmark produktion. Skådespelarna var väl lite sisådär och effekter skapligt B; men berättelsen är bra och filmen känns hela tiden intressant även om den har lågt tempo. Klart sevärd för dem som gillar fantasy, även om det verkar som att de som har läst böckerna inte riktigt håller med om det.
Nathalena
2011-06-21
Hade dåliga förväntningar från början, men jag ger den inte en etta som jag trodde från början.
Obella
2010-11-13
Den här förtjänar inte en etta. Den förtjänar inte häller att jag skriver det här betyget.
Djason
2010-02-08
Väldigt mycket b över det här men skådisarna är hyffsade. Sen har ju Aamanda Tapping en liten roll som spelar Samantha Carter i kingliga stargate. Bara det är ju guld.
Obella
2010-01-09
Om författare ber om ursäkt i ett brev på hennes hemsida, ja vad säger det om filmen? Är glad att jag fortfarande har kvar boken i min bokhylla. Jag avskyr den här filmen av hela mitt hjärta. Och så behövde jag ursäkten.
amam
2009-12-13
Haha, varför är det vita skådisar istället för färgade som i boken? Vilken giltig anledning kunde producenterna ha för det? Rasistiska as. Själva miniserien är i sig väldigt tråkig och med dåliga skådisar och ännu sämre specialeffekter. Ingen höjdare alls.