2.5

Legacy

En spionthriller efter Alan Judds roman. Det är mitt under kalla kriget och Storbritannien upplever ett stormigt 1970-tal med gruvarbetarstrejker, strömavbrott och ekonomisk kris. MI6-agenten Charles Thoroughgood måste pröva sin kapacitet till det yttersta när han får i uppdrag att rekrytera den ryske diplomaten Viktor Koslov. Helt oväntat avslöjar Viktor graverande information om Charles familj och plötsligt ifrågasätts allt som Charles hittills trott om sin framlidne far.

Originaltitel Legacy
Regissör Pete Travis
Manus Paula Milne
Genre 2010-tal, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Andrew Scott, Charlie Cox, Romola Garai, Olivia Grant, Geraldine James, Alec Utgoff, Tessa Peake-Jones, Simon Russell Beale, Christian McKay, Richard McCabe, Robert Ashby, Charlotte Randle, Daniel Westwood, Erick Hayden, Barrie Martin
Filmnummer 120463

Memmem
2016-01-22
En spionthriller i mängden. En nyvärvad agent till MI6 får i uppdrag att värva en rysk studiekamrat som nu arbetar på ryska ambassaden i London. Ganska spännande intrig, väl filmat och rätt bra spelat. Ett gott hantverk, som oftast i brittiska spionfilmer. Jag saknar dock den rätta känslan, det känns som en dussinfilm, fast väl utförd. Mörka bilder från London: MI6:s slitna kontor, mörka bakgator, ett parkeringsgarage, en golfbana med mera. Musiken märks knappt. En spionfilm bland många liknande. Betyg: 3