1.4

Left Behind

På ett passagerarflygplan på väg till London försvinner plötsligt flera passagerare. Samtidigt försvinner miljontals människor världen över och världen kastas in i kaos och förstörelse.

Originaltitel Left Behind
Regissör Vic Armstrong
Manus Paul Lalonde, John Patus
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Cassi Thomson, Chad Michael Murray, Lea Thompson, Major Dodson, Nicky Whelan, Stephanie Honoré, William Ragsdale, Quinton Aaron, Martin Klebba, Alec Rayme, Jordin Sparks, Gary Grubbs, Han Soto, Georgina Rawlings, Lance E Nichols

dani
2024-02-25
Om man som jag viger en tid åt sitt liv åt något som är större än en själv, d v s Nicolas Cage, så sitter du tveklöst här till slut. Gud vare med dig. Det här kommer vara en av dina större utmaningar.
reppson
2023-11-20
väldigt bra film
2018-09-09
Visst är det kasst. Riktigt kasst. Men jag är ändå lite nyfiken och roas lite åt det hela, även om det är otroligt utdraget. Men, det händer liksom ingenting! Verkligen ingenting! Saker jag var nyfiken på eller trodde skulle utvecklas mer gör det inte utan det händer ingenting.
2018-08-03
Sannerligen inte en bra film, men ganska underhållande ändå. Nicolas Cage är väldigt mycket Nicolas Cage i en roll som är väldigt mycket Nicolas Cage. och han backas upp av ett gäng rejält stereotypa sidokaraktärer. Den tjuriga dvärgen är nog min favorit. Allt är sedan mer än lovligt taffligt med usel dialog och uselt skådespeleri, men inte alls utan komisk effekt. Samtidigt hade det faktiskt varit intressant att se en sådan här historia filmas bra, jag är inte helt säker på hur jag skulle reagera inför en sådan film. Den här får iaf en ganska stark tvåa för underhållningens skull
Robkiller
2018-02-03
Religiöst dravel... helt ointressant.
TantEva
2016-11-04
Om man nu prompt ska hitta på en helt ny story varför inte göra det bara och inte låtsas att den baseras på en bok? Helt ok film men det var inte mycket som stämmer med boken.

2015-12-15
Hela filmen andas lågbudget. Och med Cage i en av rollerna är en taskig kvalitetsstämpel säkrad. 2/10
zeke_karlsson
2015-11-21
Vad fan var detta då?
2015-11-11
Religiöst dravel förklätt till billig katastroffilm. Inte på något sätt bra eller ens underhållande. Nicolas Cage behöver pengar.
Roswall
2015-10-05
Det smått parodiskt att så fort en film nämner Gud sett från det kristna perspektivet så är det propaganda. Jag som pastorstudent tycker mycket av teologin i denna är dravel och ser det som motsatsen till kristen propaganda. Likväll finns det en sorts spänningen i det. Men rakt igenom känns filmen tyvärr svag och bitvis plastig.