2.6

Left Behind 2

En vecka efter domedagen är miljontals människor försvunna. En desperat mänsklighet underkastar sig envåldshärskaren Nicolae Carpathias ledning. Men långt borta bildas "The Tribulation Force", Kärntruppen, av en tv-journalist, en präst, en pilot och hans 20-åriga dotter. Dessa kristna känner till Carpathias sanna identitet - Antikrist - och vet vilka ondskefulla avsikter han har. Trots att det är extremt farligt, tvekar de inte att riskera sina liv för att avslöja honom och öppna världens ögon för sanningen.

Originaltitel Left Behind II: Tribulation Force
Regissör Bill Corcoran
Manus John Patus, Paul Lalonde
Genre 2000-tal, Drama, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Kirk Cameron, Brad Johnson, Gordon Currie, Janaya Stephens, Clarence Gilyard Jr, Chelsea Noble, Krista Bridges, Lubomir Mykytiuk, Christopher Bondy, David Macniven
Filmnummer 20546

StureStenhög
2016-05-19
Jag tror att jag gillade den här lite mer (i den meningen att jag fann den mer underhållande) än första filmen. Det kan dock bero att jag var mer beredd på vad som var att vänta den här gången. Bra är det förstås inte, det mesta är mer än lovligt taffligt, och det är fortfarande bokstavligen alldeles för predikande. Scenerna där någon blir omvänd och finner Gud är i synnerhet pinsamma. Men lite kul är det ändå att sådana här filmer faktiskt existerar, de erbjuder trots allt lite välbehövlig variation
stgurgel
2015-07-18
Stor humor
Oidipussy
2009-09-02
åååååhhh finns det mer än en! =D=D

2009-05-30
HOHOHOHO
NoWireHangers
2009-03-17
(Ännu) sämre än ettan. Här verkar de inte ens försöka göra göra det spännande. Största delen av filmen består av predikningar och meningslösa sidohandlingar, som när Chloe tjurar för att hon tror att Buck är förlovad med en annan kvinna. Scenerna som det är meningen ska vara spännande, som den vid Klagomuren, är bara fåniga, och specialeffekterna är dåliga.
Craxyknas
2008-07-03
Jag tyckte mer om den här än ettan. Den här fokuserade mer på vad det är Gud gör och planerar, även det som inte människan alltid kan förutspå. Den hade också sina tankeställare. Bra!
Xara
2008-01-19
Mongomoves sa det bäst.
inchris
2007-12-14
this movie sucked big time, som det heter på engelska. ettan är mycket bättre.
thurmond
2007-09-10
WTF
mongomoves
2007-09-10
Sällan känns ettor såhär motiverade.