2.8

Megan Leavey

Baserad på den sanna historien om vänskapen mellan militären Megan Leavey och bombhunden Rex under deras år tillsammans i Irak.

Originaltitel Megan Leavey
Regissör Gabriela Cowperthwaite
Manus Pamela Gray, Annie Mumolo, Tim Lovestedt
Genre Drama, Krig, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Kate Mara, Ramon Rodriguez, Tom Felton, Bradley Whitford, Will Patton, Common, Edie Falco, Sam Keeley, Miguel Gomez, Parker Sawyers, Geraldine James, Corey Johnson, Phil Dunster, Mish Boyko, Rudy Dobrev, Luke Neal, Damson Idris, Melina Matthews

KyLLo
2021-11-07
Det lät som en trist Hollywood-film och det var det. Dessutom B, vilket gör den ännu sämre.
mammene
2021-10-17
En annan insyn i krig får man här genom en bombhund och dess förare. Det var det som var intressant, även om jag kan tycka att det gick väl enkelt för dem att hitta varandra, men det är ju film och tiden är dyrbar. Annars en fin berättelse som visar på att det inte bara är människor som blir krigsskadade och behöver rehabiliteras. Som vanligt med USA så blir det ju lite hallelujastämning, men det kan väl jag leva med här.
Rele
2021-10-09
En bra krigsfilm och biografi. Skådespelarna Kate Mara och hunden i Rex roll var väldigt duktiga. Manuset var bra och regissören var duktig. Jag ger en stark fyra.
abnormal
2018-05-06
Medioker och inte särskilt engagerande. Största minus är den totala bristen på stridsteknisk förståelse och framställning.
Benisakura
2018-01-17
En fin historia som blir alldeles för spretig.
Djason
2017-10-10
Fin historia mellan Rex och Megan som börjar bra men blir ganska långtråkigt tillslut. Bra gjord och hunden som spelar Rex är nog filmens bästa skådis.
Dutch
2017-08-29
Börjar intressant men sen blir det tråkigt.