1.9

Leatherface

I denna prequel till "Motorsågsmassakern" berättas historien om tonåringen som flyr från ett mentalsjukhus och blir Leatherface.

Originaltitel Leatherface
Regissör Alexandre Bustillo, Julien Maury
Manus Seth M Sherwood
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Stephen Dorff, Lili Taylor, Sam Strike, Vanessa Grasse, Finn Jones, Sam Coleman, Jessica Madsen, James Bloor, Christopher Adamson, Dimo Alexiev, Nathan Cooper, Dejan Angelov, Boris Kabakchiev, Lorina Kamburova, Julian Kostov, Ian Fisher, Nicole Andrews

F-M-J
2022-04-06
Älskar allt som rör Leatherface och filmserien. Och även Ed Gein. Detta var inget av de bättre bidragen till massan.
2021-11-08
Oj! Liksom verkligen OJ! Vilken överraskning! Detta torde vara den allra bästa TCM-spinoffen, fast å andra sidan skiljer den sig väldigt mycket från de övriga filmerna. Förvånansvärt bra story, nästan på gränsen till smart (nåja). Sedan kan man tycka vad man vill om huruvida filmen funkar som pre-quel eller inte. Skit samma, anser jag. Filmen funkar bra, och det är huvudsaken. (9/15)
dudson
2020-03-11
Fan så bibliskt gory & brutal#) Me Like)
StureStenhög
2018-04-16
En av de bättre i serien, men då är inte de här filmerna riktigt min grej heller, och jag uppskattar därför att den här är lite annorlunda jämfört med de tidigare. Förrymda mentalpatienter faller mig trots allt mer i smaken än inavlade hillbillies, och det här är ändå hyfsad underhållning med en del kreativa inslag. Jag gillar även att man grumlar vattnet lite med karaktärerna. Som sämst fungerar filmen som origin-historia, jag kan inte säga att jag riktigt köper Leatherfaces resa, Jag antar därför att det är filmseriens fans som hatar den här mest
ekneB
2018-04-07
tyckte det funkade rätt bra faktiskt, även om jag generellt sett inte är ett fan av prequels. Gillar också att dom använde praktiska effekter så långt det gick och det märks då kvaliteten på effekterna är rakt igenom riktigt bra! Svag 3a
2018-03-24
Ska funka som en direkt prequel till det klassiska originalet från 1974. Tillför egentligen noll och ingenting även om den stundtals är en okej skräckis med fin gore och scenografi. De har åtm försökt vilket inte alla försök till TCM kan skryta med.
Henkepedia
2018-01-01
En film som visar hur "Leatherface" var som ung. Filmen utspelar sig innan Motorsågsmassakern (74) och Tobe är inblandad. Förstår lite att de försökte göra honom mer mänsklig och det är precis så att det funkar. Det jag saknade var Choptop. Svag 3a
Star-Basse
2017-11-13
En av de sämre i Serien.
GrandMaster_E
2017-10-27
Har sina stunder men de är tyvärr få. Är iallfall snäppet bättre än 3D som var fullkomligt horibel!
amam
2017-10-24
Äsch, en ganska meninglös berättelse om vem Leatherface var innan han blev Leatherface. Humaniseringen av honom funkar inte och storyn är ganska trist. Inte så mycket att hurra för egentligen.