Le verdi bandiere di Allah

En ondskefull spanjor kidnappar en kvinna och gör henne till sin fru, denna kvinna råkar vara vår hjältes flickvän, och han ger sig nu ut för att befria henne. Men först hamnar han på omvägar i Konstantinopel där en sultan ska störtas och slavkvinnor befrias.

Originaltitel Le verdi bandiere di Allah
Alternativ titel Slave Girls of Sheba
Regissör Giacomo Gentilomo, Guido Zurli
Manus Adriano Bolzoni, Umberto Lenzi, Sergio Leone, Amedeo Marrosu, Guido Zurli
Genre Äventyr, 60-tal, Drama
Skådespelare José Suárez, Linda Cristal, Cristina Gaioni, Mimmo Palmara, Walter Barnes, Hélène Chanel, Vittorio Sanipoli, Josè Jaspe, Renato Montalbano
Filmnummer 111968

StureStenhög
2014-06-06
Kanske inte en exceptionellt usel film, men dålig på ett sätt som inte alls är charmigt, bara tråkigt. Jag måste erkänna att jag aldrig riktigt fick nåt grepp om karaktärerna och bara hade en vag uppfattning om vad eländet faktiskt handlade om. Därmed inte sagt att det är en film som är omöjlig att hänga med i, snarare att den aldrig gav mig nån anledning att försöka göra det. Allt känns genomtrött, och jag får verkligen känslan att ingen som var inblandad i produktionen lyfte ett finger mer än nödvändigt. Det här kan dock vara den mest obskyra film som jag någonsin har sett, det kanske är värt nåt i alla fall