2.7

Late Night

En talkshowvärd misstänker att hon kan vara på väg att förlora sitt tv-program på grund av dalande tittarsiffror.

Originaltitel Late Night
Regissör Nisha Ganatra
Manus Mindy Kaling
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Emma Thompson, Mindy Kaling, Max Casella, Hugh Dancy, John Lithgow, Denis O'Hare, Amy Ryan, Ike Barinholtz, Megalyn Echikunwoke, Paul Walter Hauser, Reid Scott, John Early, Blake DeLong

2023-02-25
Tröttade ganska snabbt på den här tråkiga filmen...
2020-08-07
Mindy Kaling fungerar inte alltid för mig som skådespelare men jag är desto mer förtjust i hennes skrivande. Här gör hon både ock och bra. Hon har dock varit smart nog att ge scenen åt Emma Thompson som briljerar. Rollistan är överhuvudtaget väldigt bra där vi dessutom får stunder med John Lithgow, vilket aldrig är fel. Denna film har alla ingredienser för ett riktigt högt betyg men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför den inte når dit. Sevärt och underhållande är detta dock. 3+
GrandMaster_E
2020-08-03
Emma Thompson briljerar i en Djävul bär Prada light. Filmen puttrar på i gott tempo och det är oftast myskul hela tiden. John Lithgow sitter med några scener och förgyller. Undrar om det stod i hans kontrakt att han aldrig behöver stå upp i en scen.
finkan
2020-08-02
Gillade denna rulle
ulpe01
2019-10-02
Gillar Emma Thompson skrämmande mycket, och hon är briljant som alltid. Tillräckligt rolig för en komedibagatell, och jag kommer förmodligen att se den igen nån gång.
Paramis
2019-09-16
Jag ville tycka om filmen men det gick inte hem. Jag ogillade starkt vändingen i slutet av filmen. Det blev bara så fel.