2.3

Last Seen Alive

Wills snart ex-fru försvinner under mystiska omständigheter på en bensinmack. Han dyker ner i stadens kriminella samhälle samtidigt som han försöker undvika polisen i en jakt mot klockan för att finna henne.

Originaltitel Last Seen Alive
Regissör Brian Goodman
Manus Marc Frydman
Genre Action, Thriller, Mysterium
Skådespelare Gerard Butler, Jaimie Alexander, Russell Hornsby, Ethan Embry, Bruce Altman, Dani Deetté, Cindy Hogan, Alphonso A'Qen-Aten Jackson, David Kallaway

Christofer
2023-12-19
2023-11-29: Hygglig action, även om man sett det femtielva gånger förut, därav 3-
Andreas_
2023-11-25
Halvdan B thriller som man sett många gånger förut, det har gjorts många bra och välgjorda filmer i samma koncept om exakt samma innehåll, jag tänker på 80 talet och filmen Frantic, tänker 90 talet och filmer som The Vanishing och Breakdown t.ex, dessa filmer är riktigt bra och välgjorda, välspelade och välregisserade, denna är inte detta, detta är lite som att beställa någon av dessa filmer på wish, för då får man Last seen alive och Gerad Butler som fungerar bra i actionfilmer, fungerar inte som en vanlig medelålders man på jakt efter sin fru en vanlig torsdag...blir patetiskt dåligt hela vägen när det kommer till skådespeleri, men som film så duger det i brist på annat men kan man se någon av dom andra filmerna jag nämnde ovan så rekommenderar jag dom istället, annars blir det som jag tyckte efteråt, slöseri med tid, men för tillfället så hade jag inget annat att se eller göra så då dög den som tidsfördriv, hursomhelst, se på egen risk, det är inte direkt bra och inte välspelat någonstans, känns väldigt B, hela filmen igenom och blir aldrig spännande heller, utan mer skrattretande många gånger, betyget blir en mycket svag 2:a och 1:an är nära.
2023-06-17
Extremt generisk story man sett många gånger tidigare. Kan gott rek Breakdown om man vill ha en mycket bättre liknande film. Butler är som han brukar och den tar sig en aning efterhand, men vissa saker känns rejält ologiska, så det stör.
Tatty
2023-05-22
Spännande och ganska okej.
Olof_Gronlund
2023-02-13
Jag gillade väl upplägget, men inte hur den utspelade sig kan man säga. Första halvan och jakten var spännande, sen blir den tyvärr meeeh
Djason
2023-02-06
Känns som en ok b film där man har lyckats ragga till sig Butlers namnunderskrift på kontraktet.
Hanness
2022-10-21