2.3

LasseMajas detektivbyrå - Tågrånarens hemlighet

Lasse och Maja har fått sin detektivbyrå nedlagd av polischefen i närliggande Kristinelund när Klara söker upp dem. Hon behöver hjälp med att bevisa att hennes pappa Ferdinand är oskyldig till tågrånet han dömts för. Lasse och Maja ser nu sin stora chans att få upprättelse, att visa att de visst kan lösa brott!

Originaltitel LasseMajas detektivbyrå - Tågrånarens hemlighet
Regissör Moa Gammel
Manus Henrik Engström, Mattias Grosin
Genre Drama, Familjefilm, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Nils Kendle, Polly Stjärne, Tomas Norström, Tomas von Brömssen, Alexej Manvelov, Lia Boysen, Anna Bjelkerud, Ulla Skoog, David Wiberg, Peter Viitanen, Christian Brandin, Rani Pyne, Lia Boysen, Madeleine Martin (II)

2021-07-13
Jag gillar inte LasseMajas detektivbyrå !!!
KyLLo
2021-07-04
För barn kan den säkert gå hem. Men ur ett vuxet perspektiv är jag besviken på det här avsnittet. Visserligen gillar jag miljöerna och att det är inspelat i riktiga miljöer, men handlingen intresserar mig inte alls, dramaturgin är inte bra och skämten är idel fåniga. Ett annat misstag är att de har blandat olika tidsåldrar hej vilt. För många barn lär det vara svårt att förstå om det är nutid, dåtid eller fantasi eftersom de inte har så mycket att relatera till. Känns ogenomtänkt, helt enkelt. Stark etta.